Donald Duck heeft het grootste printbereik, gevolgd door Libelle en ADR Magazine, zo blijkt uit de NOM Printmonitor 2019-IV. In de top 10 magazines met het grootste printbereik staan vier titels van Sanoma Netherlands, de uitgeeftak die vanaf nu bij DPG Media hoort.
Ook Mediahuis heeft twee titels in de top 10: Vrouw en Privé.
De top 10 Print Bereik (NOM Printmonitor)
Donald Duck (Sanoma) 1.468.000
Libelle (Sanoma) 1.390.000
ADR Magazine (DPG Media) 1.157.000
LINDA. (Mood for Magazines) 1.146.000
Vrouw (Mediahuis) 1.049.000
Privé (Mediahuis) 1.010.000
Margriet (Sanoma) 944.000
Quest (Hearst) 850.000
vtwonen (Sanoma) 845.000
PLUS Magazine (Plus) 834.000
Printoplages
Bij de printoplage zet de dalende tendens uiteraard door, maar stijgers zijn er ook. Dat blijkt uit de cijfers van NOM over de periode 2018 Q4 t/m 2019 Q3 in vergelijking met dezelfde periode een jaar eerder (2017 Q4 t/m 2018 Q3). Het gaat hierbij om de betaalde gerichte oplage.
Uit die cijfers blijkt dat MAX Magazine (MAX Media Produkties) de grootste groei in oplage weet te boeken. Het RTV-blad zag de oplage stijgen van 142.389 naar 159.351 exemplaren.
Andere stijgers:
Culinair:
Delicious (New Skool Media) 28.945 naar 29.836
Gezinsbladen:
Story (Sanoma) 58.997 naar 62.428
Jongeren:
Cosmo Girl (Audax) 20.610 naar 20.627
Donald Duck Extra (Sanoma) 61.956 naar 64.728
Donald Duck Junior (Sanoma) 14.664 naar 17.090
Mind & body:
Flow (Sanoma) 75.994 naar 77.815
Opinie:
De Groene 22.645 naar 23.098
Populair wetenschappelijk:
Kijk (New Skool Media) 24.096 naar 24.297
Sport:
Zeilen (Gottmer) 12.554 naar 12.841
Reis & recreatie:
Roots (New Skool Media) 16.359 naar 16.689
Vrouwen:
&C (&C Media) 40.654 - 44.200
Flair (Sanoma) 40.458 - 43.837
Viva (Sanoma) 27.446 - 30.747
Grazia (Pijper Media) 30.763 - 32.492
Royalty (Audax) 34.136 - 41.772
Zie hier de bereikscijfers (print) van de dagbladen.