Overslaan en naar de inhoud gaan

#unstereotype Amstel: Rondemiss Amstel Gold Race hoeft geen lekker wijf te zijn

Niet alleen Unilever wil van stereotypering af. In plaats van ‘de perfecte glimlach’ moet rondemiss van Amstel een ‘groot…
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Al in 2016 nam FMCG’er Unilever het voortouw om af te stappen van stereotypes in marketingcommunicatie. Dat betekende onder meer, geen hete babes meer in de reclames voor Axe. De adverteerder deed ook de oproep naar de rest van het veld. Daar lijkt Heineken nu gehoor aan te geven.

related partner content for mobile comes here

Gold

Amstel (een merk uit de Heineken-stal) stapt namelijk af van de stereotype rondemiss voor de jaarlijkse Amstel Gold Race. Traditioneel is dat een blonde stoot met lange benen (Amstel zegt eufemistisch: ‘lange lokken’ of ‘de perfecte glimlach’), maar anno 2018 vindt Amstel het gepast om de selectiecriteria te veranderen.

Amstel: ‘Dit jaar gaat het er niet per se om of je lange lokken hebt of de perfecte glimlach. Amstel is juist op zoek naar klimmers, sprinters, knechten of spurtbommen die weten wat het is om aan het elastiek te hangen of een waaier te trekken. Oftewel, Amstel is opzoek naar een rondemiss en -mister met een groot wielerhart!’

Fantastisch

Leontien van Moorsel, koersdirecteur van de Amstel Gold Race Ladies Edition, spreekt van een ‘fantastische ontwikkeling’.

Zie voor meer uitleg onderstaande video.

Beeld boven dit artikel is afkomstig uit uitlegvideo 'Nieuwe selectiecriteria (...)'

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in