De Annual Masters of Media, kortweg Amma's, zijn donderdagavond voor de 22ste keer uitgereikt. Plaats delict was dit jaar Lief Amsterdam, de presentatie lag in handen van Jan Jaap van der Wal. De awardshow was dit jaar ver van te voren uitverkocht, waar naast professionals van mediabureaus en -uitgeverijen ook opvallend veel reclamebureaus aanwezig waren.
Net als op het VIA Legend Diner vorige week, werd ditmaal door Maiko Valentijn, voorzitter MWG, de intentie uitgesproken van een 'hechtere samenwerking' tussen MWG en VIA. De brancheclubs hinten duidelijk op een mogelijke fusie, daarover binnenkort ongetwijfeld meer.
MWG, organisator van de Amma's, noteerde dit jaar 156 inzendingen. Er waren in totaal 44 genomineerden in 14 categorieën.
Meer structuur
In vergelijking met voorgaande jaren hebben veel relatief kleine partijen een Amma gewonnen. Bovendien reikt de organisatie dit jaar geen goud, zilver en brons meer uit, maar gaat het terug naar 'De beste'. Tessa van de Starre, voorzitter Amma, zegt dat er dit jaar meer structuur is aangebracht. 'We werken nu met vier 'masterdomeinen' waarin de prijzen vallen. Die hebben we verdeeld in Master of data, Master of impact, Master of strategy en Master of industry.'
Bekijk hieronder de winnaars per domein.
Masters of Data
Beste mediaperformance
Mindshare
Laat jezelf weer gaan, erop uit doe je samen!
Beste gebruik van data en technologie
EssenceMediacom
De O van DCO opnieuw ingevuld
Beste research
MeMo²
Het ware media effect op supermarktbezoek ontrafeld: over de impact van realtime gedragsdata in effectonderzoek
Masters of Impact
Beste inzet van een medium
Airborne
Eerste kidspodcast van AH; sluit je aan bij Expeditie Oceaan
Beste smart impact
The Invaders
Just Mental Health Hour
Beste media-innovatie
Mindshare
Eurojackpots Jackpot Amplifier: Zóóóveel efficiëntie!
Wissel AMMA van het Jaar
Zigt
Wie de boer niet kent; hoe je in tijden van crisis de regie pakt
Masters of Strategy
Beste content- en engagementstrategie
Buutvrij
Hoe Gasvrij Ben Jij?
Beste collaboration
Dentsu
Expeditie Oceaan: een meeslepende en educatieve onderwaterreis voor jong en oud
Beste mediastrategie
Dentsu
Hoe het verlanglijstje van bol.com heeft bijgedragen aan de beste kerst ooit
Master of Industry
Media-exploitant van het jaar
Qmusic Nederland
Better with you: ons beste jaar ooit door consistente customer centricity
Bureau van het jaar
Wavemaker
Onze Cultuur van Positive Provocation leidt tot Positieve Impact
Adverteerder van het jaar
Greenhouse, Initiative en Kruidvat
Van prijsvechter naar hartendief
YIM Talent van het jaar
Minke Kliphuis
GroupM
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!