Dit zijn de genomineerden voor de AMMA Awards

De prijzen worden verdeeld in elf categorieën.

AMMA Mediabureau van het Jaar van 2017 Mindshare
Menno Ridderhof

De AMMA’s belonen de beste mediaprestaties van het afgelopen jaar van merk, media-exploitant en -bureau. De prijzen zijn vakkundig in verschillende juryrondes beoordeeld door 69 professionals uit de gehele branche.


Opvallend is dat Mindshare zeven keer genomineerd is, maar niet bij mediabureau van het jaar. Vorig jaar won Mindshare in die categorie.
 

De genomineerden (tevens in video te zien op www.facebook.com/mwgverbindtmedia)  per categorie zijn:

YIM Mediatalent van het jaar
* Bart Delwig - Social Inc
* Lotte Hillen - Universal Media
* Nancy Faber - Omnicom Media Group


Carl Lipp-prijs (mediavertegenwoordiger van het jaar)

* Maarten Rooduijn - JCDecaux
* Marco Gijsen - BrandDeli
* Mascha Colmans - de Graaf - Jean Mineur Mediavision
* Rick Vriesema - Exterion Media

Beste engagementstrategie

* Bavaria #CARNAVALVRIJ - Mindshare, Blue Mango Interactive, Fama Volat, Blauw Gras

* Intertoys Topper of Mind dankzij Testpiet en haar Testpiet Topper - UM, UM Studios, BrandDeli, Viacom International, Media Networks, NL Film

* Tele2 Super-Super-Super-Selfie - Dentsu Aegis Network, iProspect, INDIE, Code D'azur, MEC, Storyboard, The Story Lab


Beste gebruik van een medium

* Hoe vlogger Evert_45 verhalen uit de oorlog tot leven bracht  - KPN, Mindshare, N=5, A Bigger Circle, Hill+Knowlton
* The Green Gallery Green Screen Ad Blocker - UM, UM Studios, IMA, Superhero Cheesecake


Beste mediaperformance

* Ford dynamic video, een Europese media first - Mindshare, Blue Mango Interactive
* Microsoft Surface Book – Turn passion into possible - Carat, The Story Lab, Amnet, iProspect, Isobar, Dare Creative, Ganda, Second Degree
* Sigma S2U Allure – Klaar voor de komende 10 jaar - Dentsu Aegis Network, Vizeum, Havas Lemz


Beste media-innovatie

* C&A Christmas Collection Campaign - Carat, Isobar, Posterscope, NEAR
* Ford dynamic video, een Europese media first - Mindshare, Blue Mango Interactive
* NRC Branded Content rekent af op leesduur middels quality view - NRC Media
* The Green Gallery Green Screen Ad Blocker Cheesecake - UM, UM Studios, IMA, Superhero Cheesecake


Hans du Chatinier-prijs (onderzoek)

* Outdoor Ad Impact Forecaster - MeMo², Exterion Media
* VideoVision video viewtime verklaard door neuroscience en AI - Mediabrands Netherlands


Beste mediastrategie

* Hoe Philadelphia de cheesecakemarkt veroverde met #MijnPhiladelphiaCheesecake -  Carat, The StoryLab, Adfactor, iProspect, Zipper
* Mens, wat ben je mooi als je probeert - Menzis, Mindshare, DDB, Sanoma/Talpa
* The Green Gallery Green Screen Ad Blocker - UM, UM Studios, IMA, Superhero Cheesecake
* Zwitsal Babynamen App: Samen swipen naar de perfecte babynaam - Mindshare, Gravity


Merk van het jaar

* Doritos Continues To Play Bold in 2017 - PepsiCo, OMD, Fitzroy & Divimove
* ING, voor wie vooruit wil - Mindshare, Greenhouse Group, JWT Amsterdam
* McDonalds Van Ads naar Acts naar het succesvolste jaar ooit - OMD, TBWA, DDB, Tribal, HKS, Databay


Media-exploitant van het jaar

* BrandDeli
* Exterion Media
* Wayne Parker Kent

Mediabureau van het jaar

* M2Media
* MediaCom
* PHD

Op donderdag 17 mei 2018 worden de elf winnaars bekendgemaakt tijdens een feestelijk avondprogramma in Theater Amsterdam met het thema ‘The Magic of Media’.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie