De AMMA’s belonen de beste mediaprestaties van het afgelopen jaar van merk, media-exploitant en -bureau. De prijzen zijn vakkundig in verschillende juryrondes beoordeeld door 69 professionals uit de gehele branche.
Opvallend is dat Mindshare zeven keer genomineerd is, maar niet bij mediabureau van het jaar. Vorig jaar won Mindshare in die categorie.
De genomineerden (tevens in video te zien op www.facebook.com/mwgverbindtmedia) per categorie zijn:
YIM Mediatalent van het jaar
* Bart Delwig - Social Inc
* Lotte Hillen - Universal Media
* Nancy Faber - Omnicom Media Group
Carl Lipp-prijs (mediavertegenwoordiger van het jaar)
* Maarten Rooduijn - JCDecaux
* Marco Gijsen - BrandDeli
* Mascha Colmans - de Graaf - Jean Mineur Mediavision
* Rick Vriesema - Exterion Media
Beste engagementstrategie
* Bavaria #CARNAVALVRIJ - Mindshare, Blue Mango Interactive, Fama Volat, Blauw Gras
* Intertoys Topper of Mind dankzij Testpiet en haar Testpiet Topper - UM, UM Studios, BrandDeli, Viacom International, Media Networks, NL Film
* Tele2 Super-Super-Super-Selfie - Dentsu Aegis Network, iProspect, INDIE, Code D'azur, MEC, Storyboard, The Story Lab
Beste gebruik van een medium
* Hoe vlogger Evert_45 verhalen uit de oorlog tot leven bracht - KPN, Mindshare, N=5, A Bigger Circle, Hill+Knowlton
* The Green Gallery Green Screen Ad Blocker - UM, UM Studios, IMA, Superhero Cheesecake
Beste mediaperformance
* Ford dynamic video, een Europese media first - Mindshare, Blue Mango Interactive
* Microsoft Surface Book – Turn passion into possible - Carat, The Story Lab, Amnet, iProspect, Isobar, Dare Creative, Ganda, Second Degree
* Sigma S2U Allure – Klaar voor de komende 10 jaar - Dentsu Aegis Network, Vizeum, Havas Lemz
Beste media-innovatie
* C&A Christmas Collection Campaign - Carat, Isobar, Posterscope, NEAR
* Ford dynamic video, een Europese media first - Mindshare, Blue Mango Interactive
* NRC Branded Content rekent af op leesduur middels quality view - NRC Media
* The Green Gallery Green Screen Ad Blocker Cheesecake - UM, UM Studios, IMA, Superhero Cheesecake
Hans du Chatinier-prijs (onderzoek)
* Outdoor Ad Impact Forecaster - MeMo², Exterion Media
* VideoVision video viewtime verklaard door neuroscience en AI - Mediabrands Netherlands
Beste mediastrategie
* Hoe Philadelphia de cheesecakemarkt veroverde met #MijnPhiladelphiaCheesecake - Carat, The StoryLab, Adfactor, iProspect, Zipper
* Mens, wat ben je mooi als je probeert - Menzis, Mindshare, DDB, Sanoma/Talpa
* The Green Gallery Green Screen Ad Blocker - UM, UM Studios, IMA, Superhero Cheesecake
* Zwitsal Babynamen App: Samen swipen naar de perfecte babynaam - Mindshare, Gravity
Merk van het jaar
* Doritos Continues To Play Bold in 2017 - PepsiCo, OMD, Fitzroy & Divimove
* ING, voor wie vooruit wil - Mindshare, Greenhouse Group, JWT Amsterdam
* McDonalds Van Ads naar Acts naar het succesvolste jaar ooit - OMD, TBWA, DDB, Tribal, HKS, Databay
Media-exploitant van het jaar
* BrandDeli
* Exterion Media
* Wayne Parker Kent
Mediabureau van het jaar
* M2Media
* MediaCom
* PHD
Op donderdag 17 mei 2018 worden de elf winnaars bekendgemaakt tijdens een feestelijk avondprogramma in Theater Amsterdam met het thema ‘The Magic of Media’.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!