Het was het jaar van het persoonlijke: de berichten over Coca-Cola en Nutella, die beide etiketten met Nederlandse voornamen aanboden, scoorden het beste, gevolgd door de persoonlijke betrokkenheid op LinkedIn van marketingsprofs. Dat aangevuld met maatschappelijk verantwoorde marketing en de 25 belangrijkste mediamerken maken de top-5 van 2013:
1
Nederlandse voornamen op Coca-Cola-verpakkingen
Met stip op de eerste plaats, Coca-Cola en zijn zomercampagne 'Share a Coke' waarmee één van de 150 populairste Nederlandse voornamen op een blikje gekozen kon worden. Het werd massaal bekeken, waarschijnlijk ook door veel fans van het frisdrankmerk.
2
Nutella etiket-creator op Facebook
Het leek een copy cat van Coca-Cola, maar Nutella bezwoer dat het in België al een eigen campagne hiermee had gevoerd. Opnieuw scoorde een persoonlijke naam op een product hoog. Wie fan werd van Nutella op Facebook, kon een eigen etiket maken voor de Nutella-pot.
3
Dit zijn Nederlands most engaged marketeers
Wie is de most engaged marketeer van Nederland? Tijdschrift voor Marketing bracht de exclusieve top-10 en plaatste er online een bericht over. U was zelf ook erg engaged en klikte massaal.
4
Ditzo doneert 1 miljoen euro aan kankeronderzoek
Een feel good-bericht. Ditzo geeft dit jaar geen geld uit aan tv-reclame, maar doneert aan het kankeronderzoek van professor René Bernards, verbonden aan het Antoni van Leeuwenhoek. Mooie vorm van maatschappelijk verantwoorde marketing.
5.
Top25 Nederlandse mediamerken: NU.nl op 1
Voor de vierde keer op een rij brachten Interbrand Amsterdam en Tijdschrift voor Marketing, met hulp van Multiscope, de dynamiek van het Nederlandse landschap van mediamerken in kaart. Veel nieuwe online titels in de mediamerkentop25, met een nieuwe nummer één: NU.nl
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!