De tien meest bekeken YouTube-reclames tussen juni 2021 en juni 2022 zijn veelal relatief lange video's vol wereldberoemde sterren. Dat blijkt uit een door YouTube vrijgegeven overzicht. De lijst met reclames vertegenwoordigt totaal meer dan 565 miljoen wereldwijde views. YouTube haakt met zijn overzicht aan op het Cannes Lions Festival dat deze week in Cannes plaatsvindt.
Lees ook: het liveblog van Cannes Lions 2022
Samsung op één
De meest bekeken videoreclame op YouTube van de afgelopen twaalf maanden is een teaservideo van Samsung voor een nieuwe smartphone. Deze video is meer dan honderd miljoen keer bekeken. Samsung is de grootste smartphoneverkoper ter wereld.
Sterren trekken veel bekijks
Veel van de populairste YouTube-reclames van het afgelopen jaar gebruiken sterren. Onder andere Morgan Freeman, Anne Hathaway, Roger Federer, Brie Larson, Eugene Levy, Scarlett Johansson maken hun opwachting in de video's. Wat volgens YouTube opvalt is dat veel van de meest bekeken video's inzetten op muziek en sound design en dat veel video's 'het wonder van technologie vieren' door te knipogen naar het verleden, het nu en de toekomst.
Ook opmerkelijk: één van de best bekeken advertenties is een minifilm van Apple die ruim acht minuten duurt. De lijst met advertenties is hieronder te bekijken.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!