De genomineerden voor de MWG AMMA Awards zijn bekend. Er was een recordaantal inzendingen dat in verschillende rondes beoordeeld is door professionals uit de branche. Donderdagavond 16 mei worden tijdens allOut, het nieuwe mediafestival, de winnaars bekendgemaakt.
YIM Talent van het jaar
Thies van Zadelhoff – Mediaxplain*
Thomas van der Biezen – Greenhouse Group
Marco Woltersom – PHD Media
Het YIM Talent van het jaar is op 21 maart aan de hand van een workshop en presentatie bepaald.
Sales representative van het jaar
Rick Vriesema - Exterion Media
Mascha Colmans-de Graaf - Jean Mineur Mediavision
Eva Rozenbeek - Exterion Media
De nominaties en winnaar van de Sales Representative van het Jaar (voorheen Carl Lipp-prijs) zijn bepaald door een online enquête onder adverteerders en mediabureaus, uitgevoerd door GfK.
Beste inzet van een medium
Het Perroncollege, leren terwijl je wacht! - Open Universiteit, ZIGT, Exterion Media
Hans Anders: Hoor wat je mist! - Hans Anders, Initiative, Talpa, Starkey, RTL
Volvo XC40 owns the streets - Volvo, Mindshare Greenhouse, Ogilvy, JC Decaux, BlowUp, BeDigital
Beste content & engagement strategie
Opel zet de autobranche op zijn kop met Jade - Opel Nederland BV, J. Walter Thompson Amsterdam, WeberShandwick, Randstad, MediaCom
#myfirstblood - 2Basics, Riot Games en Gamers First
Mini restaurant van McDonald’s vergroot liefde voor het merk - McDonald's, OMD, TBWA, HKS, DDB Unlimited (Databay)
Bavaria Carnavalvrij - Bavaria, Mindshare Greenhouse, Fama Volat, Blauw Gras, Swinkels Family Brewers
Beste inzet van owned media
Hoe CadeauKalender van McDonald’s in 2018 alle doelstellingen overtrof! – McDonald's, OMD, DDB Unlimited (Databay), TBWA, HKS
For the players - Sony Playstation, MediaCom, DIVIMOVE
Beste media-innovatie
Contactloos doneren in een digitale abri – Justdiggit, JCDecaux en Kinetic (en met medewerking van Feeling Bright (concept), Lama Lama (design) en influencer marketingbureau IMA)
De personalisering van nieuws: smart radio & smart journalism - FD Mediagroep
Adscan: machine learning-tool helpt reclamevideo’s effectief te maken –Ster • Auping bedtijdverhaal - Auping, Mindshare Greenhouse Group, Buutvrij
Beste mediaperformance
NS Flex, net zo flexibel als jij - Initiative, NS, N=5, Metrixlab • Tele2 Connected lounge - Tele2, iProspect, De Persgroep, De Ondernemer, Dentsu Aegis Network
VodafoneZiggo: a world class strategy in a local mobile era - VodafoneZiggo, Google, Greenhouse Group
Beste datastrategie
Lion King – Stage Entertainment - Greenhouse, Mindshare
Parkmobile: juist datamodel verlaagt customer churn met 50% - Parkmobile, MobPro
+15% omzet door dynamische weerdata bij A-Z Barbecue - Happy Idiots
BidWiser, 1/3e meer business door artificial intelligence - MediaCom, Specsavers, Greenhouse
Beste mediastrategie
Alle reden voor een Volkswagen - MediaCom, Greenhouse, Achtung!
Neem je TV lekker mee, met Ziggo GO - OMD, J. Walter Thompson, Search Result
Hoe Samsung het jaarlijkse iPhone lanceringsfeestje verpestte - Publicis Groupe Starcom, Cheil, Boomerang
Beste media research
Trusted Brands, Trusted Ads - Sanoma, Mediabrands Marketing Sciences, Alpha.One
How offline advertising drives reach and engagement on Facebook - Dentsu Aegis DNA en Amsterdam School of Communication Research (Universiteit van Amsterdam)
Deze categorie heette voorheen de Hans du Chatinier-prijs.
Merk van het jaar
Hoe Ziggo onderscheidend vermogen vanuit media weet te realiseren – VodafoneZiggo, OMD, J. Walter Thompson Amsterdam, SearchResult, DisXT en Kumpany
LINDA. Het mediamerk voor alle leuke vrouwen van Nederland - Mood for Magazines
Media-exploitant van het jaar
Wayne Parker Kent
De Persgroep
Qmusic
Digitaal bureau van het jaar
Storm Digital
Greenhouse Group
iProspect
Mediabureau van het jaar
MediaCom
ZIGT
Initiative
Mediaxplain
De AMMA's worden voor de negentiende keer uitgereikt.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!