Digital out of home bestedingen in 2019 met 34 procent gestegen

Digitale OTS (Opportunity To See) in het buitenreclameonderzoek geïntroduceerd.

De netto bestedingen van digital out of home (DOOH) zijn vorig jaar met 34 procent gestegen naar ruim 75 miljoen euro. Daarmee maakt DOOH inmiddels 36 procent uit van de totale bestedingen aan out of home. Die kwamen in 2019 op 211 miljoen euro.

De verwachting is dat het aandeel DOOH op termijn gaat stijgen naar 50 procent.

Dat blijkt uit cijfers van JIC Buitenreclame Onderzoek (BRO), een JIC waarin zowel OOH-exploitanten (Outreach) als adverteerders (BvA) en mediabureaus (PMA) zijn vertegenwoordigd. 

Met de cijfers introduceert BRO meteen de digitale OTS (Opportunity To See) in het buitenreclameonderzoek. BRO definieert deze als: 'De Digitale OTS is de som van de contactkansen voor een advertentie binnen zichtafstand op een digitaal OOH reclameobject van minimaal 2 aaneengesloten seconden.'

Een objectieve vergelijking van verschillende OOH exploitanten was tot nu toe onmogelijk geweest omdat elke exploitant haar eigen methode voor contactbepaling gebruikt. Vanaf vandaag kunnen alle bij BRO aangesloten exploitanten like-for-like worden vergeleken op bruto bereik en contacten.

De OOH exploitanten die de Digitale OTS van BRO per 2 juni zullen introduceren zijn: Centercom, Clear Channel Nederland, Exterion Media, Hillenaar Outdoor, JCDecaux en OV Media.
 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie