Layover over with a Local, een nieuwe service van KLM, koppelt Amsterdammers aan passagiers die een overstap maken op Schiphol. De reiziger en de Amsterdammer ontmoeten elkaar op Centraal Station om vervolgens samen in een café van een gratis drankje te genieten.
Dankzij de app kunnen reizigers kennismaken met het centrum van Amsterdam en hoeven zij zichzelf tijdens de overstaptijd niet meer te vervelen op Schiphol. Bij het koppelen van passagiers aan locals wordt rekening gehouden met interesses en taalvoorkeur.
Nadat de reiziger op Schiphol is gearriveerd, geeft de app instructies en een gratis NS-retour naar Amsterdam Centraal. Op het station van Amsterdam wacht de local de passagier op. De app zorgt ervoor dat de reiziger weer op tijd terugkeert naar Schiphol voor zijn volgende vlucht.
Daniel Sytsma, Creative Director en Partner bij Achtung: ‘Zo’n uitstapje naar Amsterdam is natuurlijk best spannend. Daarom hebben we een persoonlijke layover guide ontworpen die met behulp van push notificaties, gps en coupons ieder stukje van de experience op een slimme manier begeleid.’
Meer over de case: www.klm.com/layover
Credits
ACHTUNG! & Kraftwerk
Elke editie van het magazine Adformatie bevat een pagina met het beste uit de wereld van digital design, geselecteerd door het Dutch Digital Design-initiatief. In het blad wordt verwezen naar deze post in het bijbehorende online dossier, waar we extra’s en aanvullende info over de case plaatsen.
Tip: submit your work to Dutch Digital Design!
Check ook de andere digital design cases van Adformatie:
Meer over Dutch Digital Design in het dossier van Adformatie.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!