Aker gebruikt drones en hoge resolutie camera's om precieze beelden te maken van gewassen. Nadat deze door algoritmes zijn geanalyseerd, krijgt de boer een nauwkeurig beeld van de plantgezondheid en verwachte oogstopbrengst. Vanuit het dashboard kunnen direct maatregelen worden getroffen, zoals het bestrijden van plagen of drones oproepen voor nieuwe inspecties. Bureau Clever°Franke ontwikkelde de positionering, naamgeving, branding, het ontwerp en het platform - dashboard en app.
Wouter van Dijk, Lead Interaction Designer: “Boeren oriënteren zich overwegend visueel als het gaat om hun velden. Dit maakte het erg uitdagend om de interface zo intuïtief mogelijk te houden.”
Thomas Clever, Creative Director en medeoprichter: “Aker is het eerste product uit onze ‘innovation accelerator’. De combinatie van data, sensoren en visualisatie wordt ingezet voor een beter milieu. Een droomproject waar we erg trots op zijn.”
Credits
Strategie, Concept, Branding, Design en Development: Clever°Franke
Bekijk de website op www.cleverfranke.com/work/aker
Elke editie van het magazine Adformatie bevat een pagina met het beste uit de wereld van digital design, geselecteerd door het Dutch Digital Design-initiatief. In het blad wordt verwezen naar deze post in het bijbehorende online dossier, waar we extra’s en aanvullende info over de case plaatsen.
Tip: submit your work to Dutch Digital Design!
Check ook de andere digital design cases van Adformatie:
Meer over Dutch Digital Design in het dossier van Adformatie.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!