Het klinkt misschien gek, maar de zoekmachine Google heeft een geduchte concurrent gekregen, namelijk: TikTok.
De afgelopen jaren zijn er op TikTok miljoenen uitlegvideo's en tutorials geupload. Video’s waarin op een grappige, simpele manier in 15 seconden uitleg wordt gegeven over allerlei soorten onderwerpen.
Deze vorm van content heeft inmiddels de term, 'microlearning', waarbij onderwerpen worden gedestilleerd in verteerbare, kleine brokken.
Tiktok heeft deze vorm van content de afgelopen jaren extra gestimuleerd met het initiatief #LearnOnTikTok, waarmee het met bekende namen, media-uitgevers, onderwijsinstellingen en echte professionele experts leermateriaal voor TikTok heeft ontwikkeld.
Dit heeft ertoe geleid dat TikTok nu ook veel energie heeft gestoken in het maken van een superslimme zoekmachine. En die functie heeft GenZ inmiddels omarmt. Heb je een vraag? TIkTok geeft je antwoord, met korte entertaining video’s.
Deze zoekmachine opent ook een mooie nieuwe deur voor merken en het maken van educatieve content voor jouw doelgroep. Mocht je al op TikTok zitten met je merk, zorg dan in ieder geval dat je slim omgaat met je titels en hashtags, want ook op TikTok speelt seo dus een steeds grotere rol.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!