De Jonge Lezer koopt het magazine Penny van Holco Publications en Meiden magazine, Stoer en Goal! van ZPRESS Young. De nieuwe uitgeverij neemt alle medewerkers van deze titels over. De Jonge Lezer is een samenwerkingsverband tussen media-investeerder Cor Jan Willig (New Skool Media), Steven Flipse (ex-CFO van Sanoma) en het huidige management van Holco Publications, Tim Smit en Paul Tuijnman.
De uitgever richt zich op kinderen en jongeren tot 14 jaar en wil inspelen op de tendens dat ouders het belangrijker vinden dat hun kind ook offline momenten beleeft. 'Tijdschriften als een welkome afwisseling van de schermdrukte: een moment van rust, focus en ontspanning.'
Tim Smit, algemeen directeur van De Jonge Lezer: 'We hebben de ambitie om door een actieve buy and build strategie dé jeugduitgeverij van Nederland te worden en titels met een duidelijk profiel voor de jeugd onder één dak te brengen.'
Voor ZPress Young betekent de verkoop van de drie titels dat de uitgever zich nu volledig richt op sponsored media en het organiseren van B2B-events. Alex Klein, algemeen directeur van ZPress Young: 'Na de verkoop van Hitkrant, Girlz en CosmoGirl! aan Audax, medio 2018, lag er een strategisch vraagstuk op tafel, en met deze transactie hebben we een duidelijke keuze gemaakt.'
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!