Dat werd vanavond bekend gemaakt in Club ADCN, tegelijk met de aankondiging van een klein festival rondom de Lampen.
Achtung! en Dawn hebben 10 nominaties, Publicis heeft er 9 en TBWA\Neboko, vorig jaar nog goed voor 29 nominaties (DDB & Tribal stond toen ook aan kop met flink meer nominaties: 35), heeft er nu 6.
Fitzroy, JWT Amsterdam, Lemz en MediaMonks hebben ieder 5 nominaties.
Het volledige overzicht van nominaties is te vinden op adcn.nl.
De nominaties voor de Young Talent Lamp, in samenwerking met JongeHonden en SIRE, worden binnenkort bekend gemaakt.
De jaarlijkse uitreiking van de vernieuwde bronzen, zilveren en gouden Lampen is op 7 april in Paradiso.
Lampen Festival
De ADCN presenteert ook een nieuw, klein Lampen Festival met inhoudelijke activiteiten.
Op 7 april organiseert het voltallige ADCN-bestuur ‘Illuminating Talks’, een middagprogramma met verschillende parallelsessies over ‘creative breakthroughs’, ter inspiratie van marketeers en creatieven. Deze middag wordt georganiseerd in De Hallen Studios in Amsterdam.
Op 8 april, van 12.00 tot 14.00 uur bij de Westergasfabriek in Amsterdam, zijn er ‘Jury Feedback Sessies’ voor alle inzenders. De jury’s, dit jaar van een zwaar en internationaal kaliber, zullen hun observaties en aanbevelingen per categorie toelichten en in gesprek gaan met creatieve teams over hun werk.
Om een cultuur van leren en feedback te bevorderen, zal de ADCN in samenwerking met onder meer de D&AD in London en THNK, the Amsterdam School of Creative Leadership, gratis professionele trainingen aanbieden aan de creatieven die naar de feedback sessies komen.
Tenslotte nodigt de ADCN de winnaars van de Gouden Lampen - creatieve teams samen met hun klanten - uit om de lessen achter en de totstandkoming van hun werk te delen met de top van marketing Nederland. Dit 'Creative Gold Stories' event vindt plaats bij Heineken, verkozen tot Creative Marketer of the Year bij Cannes Lions in 2015. De sessie wordt geopend door Mark van Iterson, lid van het ADCN-bestuur en Global Head of Design & Concept bij Heineken, en Gianluca Ditondo, Senior Director Global Heineken Brand. Het doel van deze sessie is om het succes achter creatieve samenwerkingen te ontleden, het beste creatieve talent en werk van Nederland zichtbaarder te maken, en marketing in Nederland creatiever te maken.
ADCN-managing director Dinesh Sonak licht toe: 'We zijn bijzonder verheugd over de gezonde groei van het aantal inzendingen en met de nieuwe inzenders voor de Lampen, met name in de nieuwe categorieën Digital Design en Media & Branded Content. Dit hebben wij te danken aan partners als Dutch Digital Design en MWG. Ook in Product & Packaging Design hebben wij een nieuwe doelgroep bereikt. Het aantal nominaties is in vergelijking met het aantal inzendingen gelijk gebleven, ondanks een zwaardere en internationale jury. In de breedte is er veel origineel en innovatief werk gemaakt.’
Tickets voor de verschillende onderdelen van het Lampen Festival zijn te bestellen via adcn.nl
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!