‘Het bureau wasDDB Chicago. De Grand Clio voor print ging naar Europa, en ook al naar DDB.De Parijse vestiging van het netwerk kreeg de onderscheiding voor deprintcampagne voor de Volkswagen Lupo met het lage benzinegebruik alsonderwerp.Volkswagen viel ook in de prijzen wat betreft de jury voor interactievereclame van het 41ste Clio-festival. De Grand Clio in dit segment ging naarAmerika, in casu naar Arnold Communications voor haar turbonium-com-websitevoor Volkwagen Noord-Amerika.
Volgens de organisatoren van het Newyorkse festival zijn er geen Grand Clio’sgegaan naar inzendingen in de categoriën radio en design.De Clio Agency of the Year, het bureau met de meeste awards, staat in Londen.Die eer ging naar Abbott Mead Vickers BBDO. Het was de eerste keer dat eenBrits bureau met die onderscheiding naar huis gaat. Mede daardoor werd BBDOWorldwide benoemd tot Clio Agency Network of the Year.In totaal zijn er bij de Clio’s, dat het grootste internationalereclamefestival claimt te zijn, 255 statues uitgedeeld, ofwel Clio Awards:naast de drie Grand Clio’s waren er 48 gouden Statues, 65 zilveren, 137bronzen en twee ‘Hall of Fame’-awards. Er waren dit jaar meer dan 18.000inzendingen, waarvan er slechts 1584 de shortlist hebben gehaald. Hetfestival vond plaats in New York op mei 22-26.Eerder werd al bekendgemaakt dat Adidas bij de Clio’s is benoemd totAdverteerder van het Jaar.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!