Overslaan en naar de inhoud gaan

Zonder veel te zweten: Converteren van post naar e-mail

Na een lange periode van afwezigheid heb ik besloten weer actief te gaan bloggen. E-mail is nog altijd een onderbelicht en soms onbegrepen…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Voor veel bedrijven is de focus in marketing inmiddels online. Eén van de aanleidingen is vaak kostenbesparing. Wanneer je als organisatie meer online wilt gaan doen, is e-mail één van de meest belangrijke kanalen om ingericht te hebben. Met e-mail kun je gedrag beïnvloeden en de ontvanger sturen waar je hem of haar hebben wilt. En als je wilt dat je klant online gaat moet je dat zelf ook zo veel mogelijk doen in je communicatie.
Eén van de uitdagingen die organisaties vaak zien is: hoe krijg ik mijn ontvanger van offline naar online? Terwijl dit eigenlijk veel minder zweten is dan vooraf wordt verwacht, de ontvanger vindt het prima om zijn print-uitingen voortaan per e-mail te krijgen.

related partner content for mobile comes here

De bereidwilligheid om een e-mailadres af te geven bij een klant die nu vooral post ontvangt is groot. In een recente case bij zie je dat een actie om de ontvangers van het offline magazine te vragen om hun e-mailadres door te geven tot goede conversie leidt van meer dan 20%. Juist de goede onderbouwing en uitleg, concreet aanbod doen en uitleggen wat het voordeel is voor de ontvanger maakte de actie succesvol. Natuurlijk is er verlies en bereik je nu minder mensen, maar dit is ook een mooi moment geweest om te zien wie nu echt je trouwe klanten zijn. En wie er zitten te wachten op dergelijke acties en uitingen. Het resultaat is ook zeer goed converterende e-mailings. Openratio’s en klikratio’s zijn ver boven benchmark en het aantal bezoekers n.a.v. de uitingen is gelijk gebleven. Dit tegen veel lagere kosten en met de optie meer persoonlijk te doen.

De ontvanger is dus zeker bereid via e-mail te communiceren en de switch naar online te maken. E-mail is meer en meer een geaccepteerd kanaal. Belangrijk is wel goed na te denken over je strategie en invulling: bepaal goed de what’s in it for me voor de ontvanger en benut de kracht van het kanaal daarbij: persoonlijker, meer contactmomenten (in totaal, niet per ontvanger) en met content op maat op basis van gedrag, profiel en voorkeuren. In kun je meer achtergrond informatie vinden.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in