Overslaan en naar de inhoud gaan

Ouderwetse strijd SBS vs. RTL

SBS6 versus RTL4 is weer een echte wedstrijd. Het niveau van de programma’s is hoger dan ooit. Nu de commercialblokken nog naar een hoger…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Sterren springen. Vooraf, tijdens en achteraf had de reclame- en media-incrowd, die ik met plezier volg op twitter, geen goed woord voor dit programma over. Primetime schoonspringen met BN’ers, dat was niks en kon niks worden. De kijkcijfers waren, zoals zo vaak, kristalhelder: het publiek vond het prachtig. SBS won voor het eerst in zéér lange tijd de wedstrijd op zaterdagavond van Nederland 1 en RTL.

related partner content for mobile comes here

Er volgden meer goede avonden voor SBS6. Zoals de zondagavond en ook de woensdagavond. Dokter Tinus op SBS6 versloeg om half negen Robert ten Brink op RTL4 met Love is in the air. En een uur later waren de Lijf Show op SBS6 en Obese op RTL4 aan elkaar gewaagd. Voor SBS een reuzesprong voorwaarts. Voor RTL een aanzienlijke stap achteruit.

SBS investeert enorm in de nieuwe programmering en RTL voegt, zoals altijd de afgelopen seizoenen, een paar nieuwe concepten toe aan de ijzersterke programmering.
De kritiek vanuit de twitterende reclame-incrowd op tv-programma’s van met name SBS houdt nog steeds aan. Maar als ik de spotblokken tussendoor bekijk, wat veel kijkers overigens niet graag doen, dan kan het gros van de commercials niet tippen aan het niveau van de programma’s. Misschien dat daar iets meer over getwitterd kan worden in de komende weken.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in