Overslaan en naar de inhoud gaan

‘Wie doet wat’ lijkt aan te slaan

De overheidscampagne ‘Wie doet wat’ heeft bijna een kwart van de Nederlandse mannen ertoe aangezet afspraken te maken met hun vrouw…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De campagne lijkt vooral laagopgeleide mannen aan te spreken, blijkt uit een brief van minister De Geus van Sociale Zaken aan de Kamer. Wel blijken deze laagopgeleiden nog steeds veel minder geëmancipeerd dan hoogopgeleiden, aldus de Volkskrant.

related partner content for mobile comes here

Een grote meerderheid van de Nederlandse mannen (70 procent) vindt echter dat het ‘best wat meer gestimuleerd’ mag worden dat het huishoudelijk werk door mannen wordt opgepakt. Vrouwen (77 procent) zijn het nog meer eens met deze stelling.

Het ministerie ondervroeg 495 mensen over de campagne en 32 procent hiervan zegt sindsdien meer te praten over de huishoudelijke taken. De reclamecampagne kost 10 miljoen euro en is vooral op laagopgeleiden gericht.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in