Nieuwe BOB-campagne "Niet gedronken, toch een bon"
Sinds 25 januari 2004 worden in het kader van deze actie speciale Bobbejaanbonnen uitgedeeld tijdens politie-alcoholcontroles. Automobilisten die niet gedronken hebben maken kans op deze bon als ze bij een alcoholcontrole worden aangehouden. Met deze speciale bon krijgt de Nederlandse Bob de gelegenheid om naar België af te reizen, het land waar de Bob-campagne vandaan komt. Daar krijgt hij/zij gratis toegang tot Bobbejaanland, het Belgische familiepretpark.
Inmiddels loopt de Bob-campagne in Nederland vanaf december 2001. De naamsbekendheid bedraagt ruim 95 procent. De campagne krijgt van het publiek een 7,6 als rapportcijfer; het hoogste cijfer ooit gegeven voor een maatschappelijke campagne. De Bob-campagne is een gezamenlijk initiatief van 3VO voor Veilig Verkeer, het ministerie van Verkeer en Waterstaat en de gezamenlijke producenten en importeurs van bier, wijn en gedistilleerde dranken.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid