Overslaan en naar de inhoud gaan

Wereldmerk Manchester United

Man U is de voetbalclub in de wereld die in elk geval in geld het meest voorstelt. De club uit Manchester steekt met kop en schouders boven…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

In de afgelopen tien jaar zijn steeds meer voetbalclubs niet alleen terug te vinden in de voetbaluitslagen maar ook beursgenoteerd. Steeds hogere transferbedragen aan de ene kant en gigantische mediazendrechten aan de andere kant bliezen de business op. En hoewel het niet zo goed gaat met de aandelen van Manchester United – en die van veel andere voetbalclubs - maakt het bedrijf meer winst dan ooit. Man U is uitgegroeid tot een van de grote wereldmerken. Van de 50 miljoen fans wonen er 30 miljoen in Azië. Het bedrijf slaagt erin, meer dan andere sportgiganten, om de business uit te breiden. Er komt geld binnen uit kaartververkoop, zendrechten en merchandising, sponsoring en het verhuren van de eigen faciliteiten. Gezien het enorme aantal fans is merchandising de weg om de inkomsten nog verder te laten groeien. Terwijl er nu voor elke fan ongeveer 5 pond binnenkomt, rekent Kenyon, de CEO van Man U, zich rijk door te bedenken dat dat bedrag best kan verdubbelen. Hij is als een razende over de hele wereld zaken aan het opstarten: Man U megastores met merchandising spulletjes en een keten van Reds Cafes in Azië; betaalde tv en plannen voor mobiele marketing; deals met partners variërend van Nike tot Ladbroke’s, Terre Lycos en de bank van Schotland.

related partner content for mobile comes here

< SIZE=1>Bron: Forbes Global<#/FONT>

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in