Overslaan en naar de inhoud gaan

Pleidooi Ikon voor herstructurering bestel

De Ikon pleit voor een nieuwe vormgeving van de publieke omroep, waarin omroepen niet langer aan een zender zijn gebonden.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Er zouden drie helder omschreven netprofielen voor de zenders moeten komen, waaraan elke zendgemachtigde programma's kan leveren. Dat zei algemeen directeur M. Fröberg van de Ikon woensdag tijdens een perspresentatie in Amsterdam. Een publieke omroep zonder vaste netbespelers is volgens hem het antwoord op de wens om heel doelgericht groepen kijkers aan zich te binden. Ook kan een omroep daardoor vanuit de eigen missie op maat gesneden programma's maken. ‘De Ikon realiseert zich dat dit op dit moment geen haalbare kaart is. Maar wie niet af en toe hardop droomt, kan ook niet hopen', zei Fröberg. De programma's van de Ikon dreigen volgens hem vooral in de randen van de nacht terecht te komen. De omroep wil dat voorkomen door te laten zien dat de programma's ‘een plaats verdienen midden in de publieke omroep’ (ANP).

related partner content for mobile comes here
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in