Overslaan en naar de inhoud gaan

WeChat heeft een heuse virtuele creditcard

Jos Birken over 'Chat coin': betalen via je chatapp.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Waarom moet een creditcard altijd van plastic zijn?

related partner content for mobile comes here

Dat vroegen ze zich bij zowel Alibaba, China’s eBay, en Tencent, China’s grootste blognetwerk en eigenaar van WeChat, zich kennelijk ook af.

Binnen 24 uur na elkaar introduceerden de twee bedrijven voor hun respectievelijke gebruikers.

Tencent introduceerde de kaart via WeChat en verwacht er binnen de kortste keren een miljoen te hebben uitgereikt.

Het is een logisch vervolg op de e-commerce-activiteiten die veel lokale bedrijven in China al op WeChat ontplooien.

Nu kun je niet alleen bestellen via je chatapp, maar ook meteen betalen.

Helemaal revolutionair is het niet: zoals hun plastic broertjes worden de virtuele kredietkaarten formeel uitgegeven door een bank. Voor zowel Alibaba als Tencent is dat dezelfde lokale bank, CITIC.

Kom daar bij WhatsApp eens om.

Jos Birken woont en werkt in Tokio/Singapore voor Consumetrix. Voor Tijdschrift voor Marketing signaleert hij elke maand rare, opmerkelijke of bijzondere marketingzaken in het Oosten. Dit is er eentje.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in