Overslaan en naar de inhoud gaan

De ouderwetse folder wordt online springplank

De ouderwetse folder evolueert van etalage naar springplank voor online winkelbeleving.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

In het verleden noemden we de huis-aan-huis folder de "etalage van de winkel". De folder weerspiegelde de winkel en prikkelde de hebberigheid om snel weer langs te komen. Voor veel retailers was de folder het belangrijkste communicatiemiddel dat direct traffic opleverde.

related partner content for mobile comes here

En dat is hij nog. Maar er is wel wat veranderd. De huis-aan-huis sealbag is gegroeid en retailers communiceren met name promo’s. Van/voor en tot 75% korting is meer regelmaat dan uitzondering.

Dit heeft het inkijkgedrag veranderd. Inkijkers scannen met name op aanbiedingen en zijn daar heel bedreven in geraakt. Storytelling, tips en insights worden behalve door de echte fans niet meer waargenomen.

Hoe te schakelen op deze verandering? De folder moet puntiger, scherper en sneller scanbaar zijn. Zowel qua vormgeving als zeker ook qua inhoud. Een aanbieding in de folder is niet zomaar een aanbieding. De aanbieding moet echte trekkracht hebben.

Deze aangescherpte folder doet voor een deel zijn werk. Maar niet genoeg. Er is te veel afleiding en verleiding op weg naar daadwerkelijk storetraffic. Om de vangst te borgen moet de folder ook een springplank zijn naar de online omgeving van de retailer. Daar vind je als bezoeker niet dezelfde folder maar daar waan je je al in de winkel zelf. Met de tablet op schoot in een attractieve magazine-achtige opzet is online ruimte voor stories, introducties, seizoenshighlights, suggesties… en natuurlijk hele goede aanbiedingen die ook web-only kunnen zijn. Met een stevige trigger om naar de winkel te komen. En dat mag wel gewoon een dagvoucher zijn.

Het gaat dus om de beste optelsom van traffic stuwende middelen. Daarna hoef je alleen nog zorgen dat de klanten, eenmaal in de winkel, meer kopen – een hoger bonbedrag hebben - dan gemiddeld vorig jaar.

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in