Overslaan en naar de inhoud gaan

Waarom mobile games niet zijn doorgebroken als marketinginstrument

De opkomst van flash op het web zorgde in der tijd voor een grote hausse aan casual games als marketing instrument. Games waarin het…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Philips Strategy Football Flash spelletje

related partner content for mobile comes here

Er waren in die tijd tal van goede en ook slechte redenen om een game te laten ontwikkelen als marketinginstrument. De belangrijkste slechte reden: "we willen iets leuks te bieden hebben op onze website anders komen mensen niet". De belangrijkste goede reden: met een game zorgt voor een veel langere en uitgebreidere interactie met het merk dan een advertentie of commercial.

Banner in Buddy Slap!
iPhone game

Die laatste reden is bij mobile games nog onverkort van toepassing. Toch worden mobile games nauwelijks ingezet als marketingtool. Dit komt door een fundamenteel verschil tussen Flash games en mobile games namelijk: het betaalmodel.

Mobile apps hebben via de app stores een prachtig betaalmodel waarbij mensen kunnen betalen voor de games of voor onderdelen hiervan. Gamestudio's hebben dit ook gezien en dus heeft dit geleid tot een grote hoeveelheid hele goede mobile games in de diverse app stores. Een groot deel hiervan is voor de eerste levels nog gratis ook. Als marketeer kan je met je eigen mobile casual game gewoon niet op tegen Angry Birds of Draw Something.

Dit heeft dan weer geleid tot succes voor de mobile ads platforms want banneren in een succesvolle mobile game, dat kan natuurlijk wel!

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid
thanks

Your post is interesting. Hope you have more useful posts like this
Cat Ninja
Wormate.io

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in