Waarom mobile games niet zijn doorgebroken als marketinginstrument
Philips Strategy Football Flash spelletje
Er waren in die tijd tal van goede en ook slechte redenen om een game te laten ontwikkelen als marketinginstrument. De belangrijkste slechte reden: "we willen iets leuks te bieden hebben op onze website anders komen mensen niet". De belangrijkste goede reden: met een game zorgt voor een veel langere en uitgebreidere interactie met het merk dan een advertentie of commercial.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen Huis
Banner in Buddy Slap!
iPhone game
Die laatste reden is bij mobile games nog onverkort van toepassing. Toch worden mobile games nauwelijks ingezet als marketingtool. Dit komt door een fundamenteel verschil tussen Flash games en mobile games namelijk: het betaalmodel.
Mobile apps hebben via de app stores een prachtig betaalmodel waarbij mensen kunnen betalen voor de games of voor onderdelen hiervan. Gamestudio's hebben dit ook gezien en dus heeft dit geleid tot een grote hoeveelheid hele goede mobile games in de diverse app stores. Een groot deel hiervan is voor de eerste levels nog gratis ook. Als marketeer kan je met je eigen mobile casual game gewoon niet op tegen Angry Birds of Draw Something.
Dit heeft dan weer geleid tot succes voor de mobile ads platforms want banneren in een succesvolle mobile game, dat kan natuurlijk wel!
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lidYour post is interesting. Hope you have more useful posts like this
Cat Ninja
Wormate.io