VS werken aan eigen merk
De reputatie van de VS kan namelijk een stuk beter, en steeds minder mensen kiezen voor de Verenigde Staten als vakantieland.Het aantal bezoeker naar de VS groeit wel met 7 procent dit jaar, naar 64 miljoen. Maar de VS verliezen flink aandeel op de internationale reismarkt, doordat ze niet snel genoeg inspringen op wereldwijde reistrends, aldus het Ministerie van Economie. Dat heeft het land de afgelopen jaren 68 miljoen reizigers gekost, 509 miljard aan bestedingen, 32 miljard aan belastinginkomsten en 441.000 extra banen in reizen en toerisme.
Social media
Wat zal de nieuwe CMO moeten doen? Vooral de minder traditionele toeristische regio’s en plekken moeten gepromoot worden,zo staat in de functie-omschrijving. En er moet een geïntegreerd programma worden ontwikkeld, met behulp van advertenties, pr, social media en vakbeurzen. Het budget, 200 miljoen dollar, komt van speciale fondsen (onder andere van het geld dat reizigers nu moeten betalen om het land binnen te komen) en contributies van privépersonen.
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaToekomstige promotie dient echter ook rekening te houden met het buitenlandse beleid van de VS. ‘Het internationale publiek is veel slimmer en sceptischer geworden’, aldus Philip Seib, directeur van het Centrum voor Diplomatie aan de Universiteit van Zuid-Californië: ‘De algemene houding is nu: je zegt dat je een fantastisch land bent? Bewijs het maar! Een advertentiecampagne zal dan niet gaan helpen.’
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid