Overslaan en naar de inhoud gaan

VS werken aan eigen merk

De CTP (het reispromotiebureau van het Amerikaanse Congres) is op zoek naar een CMO. De marketeer zal met een budget van 200 miljoen dollar…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De reputatie van de VS kan namelijk een stuk beter, en steeds minder mensen kiezen voor de Verenigde Staten als vakantieland.Het aantal bezoeker naar de VS groeit wel met 7 procent dit jaar, naar 64 miljoen. Maar de VS verliezen flink aandeel op de internationale reismarkt, doordat ze niet snel genoeg inspringen op wereldwijde reistrends, aldus het Ministerie van Economie. Dat heeft het land de afgelopen jaren 68 miljoen reizigers gekost, 509 miljard aan bestedingen, 32 miljard aan belastinginkomsten en 441.000 extra banen in reizen en toerisme.

related partner content for mobile comes here

Social media
Wat zal de nieuwe CMO moeten doen? Vooral de minder traditionele toeristische regio’s en plekken moeten gepromoot worden,zo staat in de functie-omschrijving. En er moet een geïntegreerd programma worden ontwikkeld, met behulp van advertenties, pr, social media en vakbeurzen. Het budget, 200 miljoen dollar, komt van speciale fondsen (onder andere van het geld dat reizigers nu moeten betalen om het land binnen te komen) en contributies van privépersonen.

Toekomstige promotie dient echter ook rekening te houden met het buitenlandse beleid van de VS. ‘Het internationale publiek is veel slimmer en sceptischer geworden’, aldus Philip Seib, directeur van het Centrum voor Diplomatie aan de Universiteit van Zuid-Californië: ‘De algemene houding is nu: je zegt dat je een fantastisch land bent? Bewijs het maar! Een advertentiecampagne zal dan niet gaan helpen.’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in