Merken die 2012 niet halen
24/7 Wall St. maakt jaarlijks een lijst van merken die het volgend jaar niet zullen halen.
De laatste tijd leggen steeds meer merken het loodje, ondanks hun lange staat van dienst. Merken die vroeger voorop liepen, maar niet hebben kunnen inspelen op nieuwe trends. Een merk als Blockbuster bijvoorbeeld, of Pontiac. Of een tijdschrift als Life.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaIn 2010 maakte 24/7 Wall St. ook al een lijst. Toen werden onder andere Readers Digest, T-Mobile, Blockbuster, BP, Kia Motors en Merril Lynch genoemd.
Inmiddels is T-Mobile USA overgenomen door AT&T, voor 39 miljard dollar. Daarmee is AT&T 34 miljoen abonnees rijker. Blockbuster, in de VS ooit marktleider in het VHS-tijdperk, is inmiddels failliet. Aan de andere kant krabbelt BP weer uit het dal.
Dit jaar op de lijst: Sears, Sony Pictures, American Apparel, Nokia, Saab, A&W All-American Foods Restaurants, Soap Opera Digest, Sony Ericsson, MySpace en Kellogg’s Corn Pops.
Hoe komt 24/7 Wall St. aan dit lijstje merken? Men hanteert de volgende criteria: (1) een snelle daling van de inkomsten, (2) tekenen dat de eigenaar van het merk er misschien mee stopt, (3) een flinke stijging van de kosten die waarschijnlijk niet kunnen worden opgelost door de prijzen te verhogen, (4) bedrijven die verkocht worden, (5) bedrijven die failliet gaan, (6) bedrijven die een groot deel van hun klanten verliezen, (7) merken die flink marktaandeel verliezen.
Alle merken in de lijst hebben in meer of mindere mate last van deze problemen, en zullen volgens 24/7 Wall St. binnen 18 maanden niet meer bestaan.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid