Verzekeruzelf.nl. Deel II. Eind goed, al goed.
Waar mensen werken, worden fouten gemaakt. Een klein eenmalig foutje kan nog worden weggelachen, bij persistente fouten moet er echter worden ingegrepen. In een vrijwel volledig geautomatiseerde back office vraagt dat om mensen die geautoriseerd zijn de raderen te stoppen, de klant te bevrijden uit zijn of haar benarde positie, de fout te herstellen en de machine te herstarten. Daar was het misgegaan bij Verzekeruzelf.nl waardoor ik machteloos rondjes bleef draaien, tot mijn blog van twee augustus een dikke stok in de machine stak.
No Kidding
Ik werd een business case, kwam op tafel te liggen en er werden leermomenten vastgesteld om herhaling te voorkomen. Mijn missie als blogger was daarmee voltooid. Maar Verzekeruzelf.nl wilde mijn ongerief vergoeden door mij een jaar lang premievrij te stellen. Een mooi idee, maar dat zou mijn integriteit als blogger/journalist aantasten. Daarom stelde ik voor het bedrag over te maken naar een goed doel. Dat sprak de directeur zo aan, dat hij bedrag verdubbelde en nog dezelfde dag overmaakte naar No Kidding, een organisatie die zich inzet om kindermishandeling te voorkomen. Natuurlijk jammer dat ik de pen moest pakken, maar Verzekeruzelf.nl heeft zijn verantwoordelijkheid genomen en zich volwassen opgesteld. En dat kan niet ieder bedrijf zeggen dat in de vuurlinie komt te liggen. En van No Kidding mag Verzekeruzelf.nl nog veel fouten blijven maken…
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid