Overslaan en naar de inhoud gaan

Verwenproducten domineren Top-20 supermarktinnovaties 2023

Nieuwe lanceringen in de categorieën ijs, zoutjes, bier en zoete dranken genereren stevige omzetten voor de supers in 2023.
Magnum Double Starchaser
Magnum Double Starchaser
Magnum Double Starchaser
Magnum Double Starchaser

De meest succesvolle introductie (innovatie) in het supermarktkanaal in 2023, was de Magnum Double Starchaser, een ijsje met ‘een heerlijke laag krakende melkchocolade met knapperige stukjes mais, fluweelzacht popcorn en karamelijs met een heerlijke karamelsaus’. Deze sku zorgde voor een weekomzet (per actieve week) van dik 106 duizend euro. Op de voet gevolgd door tweelingzusje Magnum Double Sunlover (96 duizend euro per week). Dat rapporteert Circana in zijn jaarlijkse Introductie top 20.

related partner content for mobile comes here

Omzetsucces wordt veelal behaalt, zo blijkt uit de top 20, door minder gezonde producten (of verwenproducten). Behalve de ijsjes zijn er zoutjes, bier, mixdrankjes en zoete dranken zoals de Mullermilk Milkshake.

Introductie top 20
Introductie top 20 Circana

Proteïnes

Verder valt op dat veel supermarktklanten nog altijd op zoek zijn naar eiwitrijke producten. Zo prijken er proteïnerijke sku’s van onder meer Almhof, Danone en Melkunie in de lijst.

Met meer (veel meer) ongezond dan gezond in de succeslijst van Circana, is het een bijzondere prestatie dat Tessa Appels (een heus appelmerk dat zich profileert als ‘de eerste volzoete appel van Nederlandse bodem’) de nummer 15 in de lijst haalt (46 duizend euro omzet per actieve week).

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid
Martin de Munnik

Voor de rest gaat het slecht met de Nederlandse economie :)

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in