Consumentenvertrouwen stijgt in maart, terughoudendheid bij grote aankopen blijft
Het indexcijfer voor koopbereidheid in maart was -14, een stukje beter dan de -17 van februari.

Hoog Catharijne The Mall in Utrecht
© Shutterstock

Hoog Catharijne The Mall in Utrecht
© Shutterstock
Het vertrouwen van Nederlandse consumenten in de economie verbetert verder, maar terughoudendheid bij grote aankopen blijft bestaan. Volgens het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) is het consumentenvertrouwen voor de zevende maand op rij gestegen.
related partner content for mobile comes here
related partner content comes here
Hoewel de algemene stemming minder negatief is dan voorheen, blijft de koopbereidheid voor grote aankopen nog steeds achter. In maart werd een indexcijfer van -14 genoteerd voor koopbereidheid, wat beter is dan het -17 cijfer van februari. Echter, voor grote aankopen blijft de terughoudendheid aanwezig, met een indexcijfer van -33 in maart ten opzichte van -37 in februari.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSMeer bij Business Insider
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid