Overslaan en naar de inhoud gaan

Allianz Direct start met social audience first strategie

De strategie staat in het teken van innovatie en het opbouwen van echte verbindingen met de Gen Z- en Millennial-doelgroepen.
Partner
Somention

Als social natives weten wij hét verhaal van merken te vertellen via social media. Dit doen we niet alleen met onderscheidende content en inspirerende campagnes, maar vooral door het gesprek aan te gaan. Want alleen wanneer je échte connectie aangaat met je doelgroep, ben je in staat tot het creëren van fans. En dat levert extra waarde op voor je merk. Met een team van 60 experts verzorgt Somention de strategie, content creatie, social advertising, webcare & community management in 15 talen.

Allianz Direct-colorful logo
Allianz Direct-colorful logo

Na een bureau oriëntatie is Somention als nieuw social mediabureau verantwoordelijk voor meer zichtbaarheid en creativiteit op de Allianz Direct social kanalen. Deze samenwerking focust zich op innovatie en échte connectie met Gen Z & Millennials, waarbij de doelgroep leidend is in concept & executie.

"Op het eerste gezicht lijken verzekeringen een creatieve uitdaging, maar omdat het onbewust zo’n groot onderdeel is in verschillende aspecten van het dagelijks leven, zijn wij er gezamenlijk van overtuigd dat we momentum kunnen pakken. Het kernthema van de samenwerking is: ‘we’ve got your back in the rollercoaster of life’." aldus Charlotte Koeleman, Managing Partner bij Somention.

"Als verzekeraar bij de doelgroep binnenkomen, kan alleen als je ECHT social media begrijpt. Als een partij ons hierbij kan helpen, is dat Somention wel.” Manouk Gunter, Social Media Manager Allianz Direct. 

De social first strategie op Instagram, Threads en Tiktok zal vanaf komende maand gelanceerd worden.

 

 

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Partner
Somention

Als social natives weten wij hét verhaal van merken te vertellen via social media. Dit doen we niet alleen met onderscheidende content en inspirerende campagnes, maar vooral door het gesprek aan te gaan. Want alleen wanneer je échte connectie aangaat met je doelgroep, ben je in staat tot het creëren van fans. En dat levert extra waarde op voor je merk. Met een team van 60 experts verzorgt Somention de strategie, content creatie, social advertising, webcare & community management in 15 talen.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in