Overslaan en naar de inhoud gaan

Verkeerscampagne Afleiding krijgt vervolg

De bewustwordings- en handhavingscampagne 'Laat je niet afleiden' krijgt een vervolg. De campagne richtte zich op verantwoord gebruik van…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De campagne Afleiding in het verkeer is een initiatief van Veilig Verkeer Nederland, ANWB, Bovag, RAI, ministerie van Infrastructuur en Milieu, politie en het Landelijk Parket Team Verkeer van het Openbaar Ministerie. De betrokken instanties willen met de campagne de verkeersveiligheid verhogen door automobilisten bewust te maken van de risico's van bellen en navigatie bedienen tijdens het rijden.

related partner content for mobile comes here

De campagne ;Laat je niet afleiden&; ">'Laat je niet afleiden' is vorig jaar goed beoordeeld door de weggebruiker. Een ruime meerderheid vond de boodschap duidelijk en geloofwaardig. 8 van de 10 automobilisten achten het gevaarlijk om tijdens het rijden met de telefoon in de hand te bellen of de navigatie-apparatuur te bedienen. Ruim driekwart vindt politiecontroles op dit gedrag zinvol.

In het kader van de campagne heeft de politie van 11 september tot 8 oktober intensief gecontroleerd op gevaarlijk rijgedrag door het bedienen van elektronische apparatuur. Agenten van alle 26 politiekorpsen hebben tijdens de reguliere surveillances hier extra aandacht aan besteed. Ook de verkeershandhavingsteams van het Landelijk Parket Team Verkeer van het Openbaar Ministerie hebben door gerichte verkeerscontroles hieraan stevig bijgedragen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in