Verkeerscampagne Afleiding krijgt vervolg


De campagne Afleiding in het verkeer is een initiatief van Veilig Verkeer Nederland, ANWB, Bovag, RAI, ministerie van Infrastructuur en Milieu, politie en het Landelijk Parket Team Verkeer van het Openbaar Ministerie. De betrokken instanties willen met de campagne de verkeersveiligheid verhogen door automobilisten bewust te maken van de risico's van bellen en navigatie bedienen tijdens het rijden.
De campagne #039;Laat je niet afleiden' ">'Laat je niet afleiden' is vorig jaar goed beoordeeld door de weggebruiker. Een ruime meerderheid vond de boodschap duidelijk en geloofwaardig. 8 van de 10 automobilisten achten het gevaarlijk om tijdens het rijden met de telefoon in de hand te bellen of de navigatie-apparatuur te bedienen. Ruim driekwart vindt politiecontroles op dit gedrag zinvol.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSIn het kader van de campagne heeft de politie van 11 september tot 8 oktober intensief gecontroleerd op gevaarlijk rijgedrag door het bedienen van elektronische apparatuur. Agenten van alle 26 politiekorpsen hebben tijdens de reguliere surveillances hier extra aandacht aan besteed. Ook de verkeershandhavingsteams van het Landelijk Parket Team Verkeer van het Openbaar Ministerie hebben door gerichte verkeerscontroles hieraan stevig bijgedragen.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid