Overslaan en naar de inhoud gaan

Veel sponsors hebben geen adviesbureau

70 Procent van de sponsors maakt geen gebruik van een sponsoradviesbureau. Een kwart van de bedrijven die zeggen geen gebruik te maken van…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat blijkt uit de benchmark die Sponsor Magazine begin dit jaar heeft gedaan onder 150 bedrijven. Daaruit blijkt ook dat de belangrijkste rol van een sponsoradviesbureau wordt gezien in het strategisch advies dat de bureaus kunnen geven. Ook de rol als sparringpartner wordt vooral gewaardeerd.

related partner content for mobile comes here

Opmerkelijk is de lage score voor de creatieve rol die sponsoradviesbureaus kunnen spelen. Of men vindt onvoldoende creatieve kennis bij sponsoradviesbureaus en zoekt die bij andere (reclame)bureaus, of adviesbureaus weten hun creatieve kennis onvoldoende duidelijk te maken. Nieuwe sponsordeals worden vooral aangegaan op basis van eigen onderzoek.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in