Veel sponsors hebben geen adviesbureau
70 Procent van de sponsors maakt geen gebruik van een sponsoradviesbureau. Een kwart van de bedrijven die zeggen geen gebruik te maken van…

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Dat blijkt uit de benchmark die Sponsor Magazine begin dit jaar heeft gedaan onder 150 bedrijven. Daaruit blijkt ook dat de belangrijkste rol van een sponsoradviesbureau wordt gezien in het strategisch advies dat de bureaus kunnen geven. Ook de rol als sparringpartner wordt vooral gewaardeerd.
related partner content for mobile comes here
related partner content comes here
Opmerkelijk is de lage score voor de creatieve rol die sponsoradviesbureaus kunnen spelen. Of men vindt onvoldoende creatieve kennis bij sponsoradviesbureaus en zoekt die bij andere (reclame)bureaus, of adviesbureaus weten hun creatieve kennis onvoldoende duidelijk te maken. Nieuwe sponsordeals worden vooral aangegaan op basis van eigen onderzoek.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid