A-merken verliezen terrein
Campina staat dan wel voor de derde keer op nummer 1, de verkoop daalde met liefst 9 procent. Douwe Egberts heeft, ondanks de dalende omzet, de afstand tot de nummer 1 gehalveerd. Maar succesnummer Senseo bepaalt voor 40 procent de totale DE-omzet. Het aantal verkochte pads steeg afgelopen jaar, inclusief huismerken, met 50 procent. De nummer 3, Marlboro, zag de verkoop van zijn sigaretten fors onderuitgaan. Al deden Caballero en Barclay het nog slechter.
Heineken zag de omzet in geld met 4 procent dalen, maar het volume pils - het aantal liters dus - steeg met 9 procent. ‘Eén van de weinige fabrikanten in de top 10 die het volume ziet stijgen', licht onderzoeker IRI toe. Coca-Cola incasseert een verlies van 12 procent, Pepsi gaat nog harder onderuit. Enige nieuwe in de top 10 is Becel. Het vervangt Amstel, dat naar 11 werd daalde. De eerste echte groeier staat op 18: Danone.
Vacatures
Accountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisBron: Algemeen Dagblad.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid