Overslaan en naar de inhoud gaan

A-merken verliezen terrein

De 100 bestverkochte A-merken zagen vorig jaar de totale omzet in de Nederlandse supers met 6 procent dalen. Zelfs de toptien merken werden…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Campina staat dan wel voor de derde keer op nummer 1, de verkoop daalde met liefst 9 procent. Douwe Egberts heeft, ondanks de dalende omzet, de afstand tot de nummer 1 gehalveerd. Maar succesnummer Senseo bepaalt voor 40 procent de totale DE-omzet. Het aantal verkochte pads steeg afgelopen jaar, inclusief huismerken, met 50 procent. De nummer 3, Marlboro, zag de verkoop van zijn sigaretten fors onderuitgaan. Al deden Caballero en Barclay het nog slechter.

related partner content for mobile comes here

Heineken zag de omzet in geld met 4 procent dalen, maar het volume pils - het aantal liters dus - steeg met 9 procent. ‘Eén van de weinige fabrikanten in de top 10 die het volume ziet stijgen', licht onderzoeker IRI toe. Coca-Cola incasseert een verlies van 12 procent, Pepsi gaat nog harder onderuit. Enige nieuwe in de top 10 is Becel. Het vervangt Amstel, dat naar 11 werd daalde. De eerste echte groeier staat op 18: Danone.

Bron: Algemeen Dagblad.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in