Overslaan en naar de inhoud gaan

Van showroom naar website

Drie van de vier Amerikanen raadplegen eerst het internet voordat ze een nieuwe wagen aanschaffen. Autofabrikanten beseffen dat ze in de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

In de autobranche gaat nog geen derde van de winst naar de fabrikanten. Zij krijgen nu alleen het geld dat verdiend wordt met de verkoop van nieuwe wagens. Daarbuiten zijn veel grotere omzetten te behalen. Met de verkoop van occasions bijvoorbeeld, of met after-sales producten en diensten. Ook de markt van autoverzekeringen en financieringsregelingen is een goudmijn gebleken. Via de e-commerce hopen fabrikanten zelf een deel van deze extra inkomsten in handen te krijgen.
De marketingstrategie moet aangepast worden. Het accent ligt bij de e-commerce op de extra's die een automerk te bieden heeft. General Motors heeft bijvoorbeeld , een site voor leningen. Toyota biedt via een uitgebreid dienstenpakket aan. De Japanners verwachten dat ze over vijf jaar 20 procent van de winst hieruit halen.

related partner content for mobile comes here

Via het internet kunnen de fabrikanten ook de klantbinding versterken. Zo stuurt GM een mailtje naar de klant wanneer zijn nieuwe auto gemonteerd gaat worden. In de fabriek hangen camera's, waardoor de koper thuis het hele proces kan volgen.
DaimlerChrysler lijkt minder ver te zijn met de exploitatie van internet, maar dat is slechts schijn. De Duitsers kiezen ervoor om pas het web op te gaan wanneer ze er helemaal klaar voor zijn. De e-activiteiten zijn ondergebracht in een aparte holding. Spil is Ted Lewis, een Amerikaanse computer-professor die DC vertegenwoordigt in Silicon Valley.

manager magazin, juli 2000

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in