Overslaan en naar de inhoud gaan

Nieuw medium, zelfde voorwaarden

Of een merk nu on- of offline is, de voorwaarden voor succes zijn hetzelfde. De verschillen zitten enkel in de uitvoering van de strategie.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Merken die uit zijn op succes op internet, moeten trouw blijven aan de principes die in de echte wereld gelden. Want de verschillen tussen on- en offline branding zijn niet bijster groot. Ook op internet moet een merk zijn kracht bewijzen door het tonen van persoonlijkheid, door een stevig emotioneel appeal en door een heldere visie op heden en toekomst.

related partner content for mobile comes here

Toch zijn er wel een paar zaken die bij de uitvoering van een digitale merkenstrategie bijzondere aandacht verdienen. Om te beginnen moet het merk op internet zeker zo makkelijk te vinden zijn als in de schappen van de supermarkt. Liefst zonder teveel technische poespas, want de consument wil niet blijven wachten bij het downloaden van prachtige plaatjes. En om te zorgen dat de klant terugkomt, is boeiende en actuele content vereist. Maar dan wel gerelateerd aan de waarden van het merk en aan dat laatste schort het vaak. Op de is van alles over voetbal te vinden en staat de complete top-40 afgebeeld, maar de vraag is wat het met het merk Carlsberg van doen heeft.

Meer nog dan in de echte wereld is in internetland coöperatie nodig via portals en andere samenwerkingsverbanden. Merken zijn gewend te concurreren, maar met het creëren van een eiland in cyberspace trek je geen bezoekers. Ook hier geldt: de principes zijn bekend, maar het verschil zit in de weg die bewandeld moet worden.

< SIZE=1>admap, juni 2000<#/FONT>

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in