Nieuwe populatiecijfers CLO: Radio 3 en 538 ‘dalen’
Radio 3 en radio 538 zijn de grote ‘verliezers’ in de luistercijfers van Continu LuisterOnderzoek (CLO) over juli en augustus, die…

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Radio 3 haalt in deze periode een marktaandeel (10+) van 9,9, terwijl dat in juni-juli nog 11,5 pct bedroeg. En 538, in juni-juli nog goed voor 9,1, haalt in juli-augustus ineens 7,5 pct marktaandeel. Grootste stijgers zijn Radio 1, 2 en regioradio. Volgens Intomart zijn de verschuivingen een direct gevolg van het feit dat er met ingang van de juli-augustus meting nieuwe populatiecijfers in het onderzoek zijn gehanteerd (vanwege een veranderende bevolkingsopbouw). Normaliter gebeurt dat tweejaarlijks, maar twee jaar geleden kon dat niet. Daarnaast ondervinden deze zenders hinder van de traditionele zomerdip. Leendert van Meerem van Intomart: "Daarom komt de klap nu harder aan."
related partner content for mobile comes here
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROS
related partner content comes here
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid