Overslaan en naar de inhoud gaan

Nederlandse ISP voldoet aan verwachtingen van de klant

De providerkeuze van de Nederlandse websurfer wordt bepaald door drie factoren: abonnementskosten, snelheid en service. Een meerderheid van…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het Rotterdamse onderzoeksbureau MetrixLab concludeert dit op basis van onderzoek onder 1350 internetgebruikers uit zijn OpinionBar-panel. De abonnees van breedbandinternetaanbieder Chello verwachten snelheid en een meerderheid (65%) vindt dat ze dit krijgt. Ook bij breedband ISP Sonera vindt meer dan de helft dat er een snelle tot zeer snelle verbinding wordt geboden. De helpdesk haalt bij beide ISP’s een relatief lage score. XS4All scoort het hoogst op snelheid bij de aanbieders van internet via de telefoonlijn. Ook een groot deel van gratis internetprovider Freeler is tevreden over de snelheid. Voor 40 tot 50 procent van de gebruikers van internet zonder abonnementskosten is overigens het gratis abonnement de voornaamste reden voor registratie.

related partner content for mobile comes here

Bij Planet Internet is meer dan de helft (52%) van de abonnees tevreden over de helpdesk. 40 procent is neutraal. Deze hoge score op het gebeid van service is voor deze provider van groot belang, want een kwart van de abonnees vindt de klantenservice van primair belang. XS4All is op het gebied van service een goede tweede (45% tevreden, 42% neutraal).

Gevraagd of zij denken van provider te veranderen, blijkt een meerderheid van de websurfers bij de huidige provider te zullen blijven. Wat impliceert dat de geboden diensten aan de verwachtingen voldoen. Chello presteert op dit gebied het beste met slechts 15 procent potentiele weglopers , terwijl tweederde vast van plan is te blijven. Freeler, Planet Internet, XS4All en Zonnet halen ook een relatief gunstig resultaat: ‘slechts’ een kwart van de abonnees geeft aan wellicht een andere internetaanbieder te gaan zoeken.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in