Overslaan en naar de inhoud gaan

Den Haag begint publiciteitsoffensief herindeling

De gemeente Den Haag is een publiciteitsoffensief begonnen voor de gemeentelijke herindeling. Met 1200 informatiepakketjes probeert zij de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De informatiepakketjes bevatten een brochure met feiten en achtergronden over het herindelingsplan, de herindelingskrant van het ministerie van Binnenlandse Zaken en een advertentie die de gemeente de komende weken in de regionale pers plaatst. In een begeleidende brief vraagt burgemeester Deetman de geadresseerden over de herindeling in discussie te gaan. De informatie wordt verzonden naar 1200 opiniemakers binnen en buiten Den Haag. ‘Het gaat daarbij om wetenschappers, bedrijven, instellingen en mensen die iets over de herindeling hebben gezegd of geschreven’, aldus een woordvoerder. De buurgemeenten van Den Haag, die volgens het herindelingsplan grond dreigen te verliezen aan de stad, staan niet op de verzendlijst. Uit onderzoek door bureau Cebeon is gebleken dat Den Haag jaarlijks 27 tot 33 miljoen gulden extra ontvangt als het herindelingsplan wordt uitgevoerd. De extra inkomsten komen onder andere uit het gemeentefonds, de onroerende zaakbelasting en de riool- en reinigingsrechten. (12-09-2000)

related partner content for mobile comes here

(Bron: ANP)

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in