Overslaan en naar de inhoud gaan

Unilever zoekt 50 marketingtech-startups

En de fabrikant lanceert een nieuw crowdfundingplatform: Foundry IDEAS.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

IDEAS valt onder Unilever Foundry,  Unilevers wereldwijde innovatieplatform. Het crowsourcingplatform moet de centrale plek worden voor Unilevers crowdsourcing-briefings voor innovators, creatieven en designers.

related partner content for mobile comes here

Unilever hoopt hierdoor duurzame groei te bevorderen en crowdsourcing meer te verankeren in de creatieve en innovatieprocessen. Doel is om tegen 2020 tien keer zo vaak ideeën te benutten die door crowdsourcing zijn gegenereerd, aldus Marc Mathieu, senior vice president global marketing bij de foodfabrikant.

Op de staan drie nieuwe ‘briefs’ ter waarde van €134.000, voor de financiering van pilotprogramma’s. In de eerste worden ideeën gezocht om consumenten te stimuleren informatie over hun favoriete merk te delen, in de tweede wordt gezocht naar een manier waarop merken het vinden en gebruiken van kwalitatieve user-generated content kunnen automatiseren en de derde gaat over het vinden van, contact leggen met en benutten van online influencers.

Cornetto Cupidity
Tijdens een recent crowdsourcing-project werkte Cornetto in 13 markten samen met Mofilm aan de ontwikkeling van ‘Cupidity’, een serie korte films gebaseerd op liefdesverhalen van tieners. Elke film werd gemaakt door een lokale, veelbelovende jonge filmmaker en er speelden lokaal bekende acteurs in mee. Het resultaat: 11 films, meer dan 500 miljoen views en een Zilveren Leeuw op het Cannes Film Festival.

Zoektocht naar 50 beste marketing tech-startups
Daarnaast lanceert Unilever Foundry de ‘Foundry 50 at Cannes’, een samenwerkingsverband met  Lions Innovation (het nieuwe innovatieverhikel van reclamefestival Cannes Lions)

Startups moeten zich bezig houden met ‘innovatieve en disruptieve’ techniek die interessant kan zijn voor merken en marketeers. Inschrijven kan nog tot en met 30 april, op

De lijst wordt samengesteld door een panel van experts, te weten Brent Hoberman (ondernemer en mede-oprichter van organiserende partij Founders Forum) Rose Lewis mede-oprichter van startup-accelerator Collider), Rob Dembitz (hoofd Lions Lions Innovation), Caitlin Ryan (Group Executive Creative Director van Karmarama), Olivier Garel (hoofd Unilever Ventures) en Marc Mathieu (Senior VP Global Marketing Unilever).

De 50 winnende bedrijven krijgen een ticket voor het nieuwe event Lions Innovation,  dat tijdens Cannes Lions (25 en 26 juni) wordt georganiseerd. De hotelovernachtingen komen voor rekening van Unilever.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in