Overslaan en naar de inhoud gaan

Uitslag Grote Marketingenquête 2005:

De hoop van de marketeer is gevestigd op interactieve marketing. Uit de Grote Marketingenquête 2005, uitgevoerd door Trendbox in opdracht…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De hoop van de marketeer is gevestigd op interactieve marketing. Uit de Grote Marketingenquête 2005, uitgevoerd door Trendbox in opdracht van Tijdschrift voor Marketing en WebAds, blijkt dat de integratie van internet en e-commerce dit jaar sterk aan belang heeft gewonnen.
Lag het percentage vorig jaar nog op een historisch dieptepunt van 18 procent, nu is dat percentage weer gestegen naar 34 procent.

related partner content for mobile comes here

Marketeers blijken daarnaast hard aan hun imago te werken, 90 procent van de ondervraagde marketeers geeft aan dat ze actief het imago in de eigen organisatie proberen te verbeteren.

4 op de 10 marketeers menen echter dat er in hun organisatie te veel wordt gedesinvesteerd in marketing. Deze uitkomst ligt in lijn met de 41 procent van de steekproef die aangaf dat er het afgelopen jaar in hun organisatie is bezuinigd op de post marketing.

79 procent van de respondenten verwacht dat het maatschappelijk verzet tegen marketingprikkels nog meer zal toenemen. De consument heeft blijkbaar genoeg van de 'marketingkunstjes'.

Daarnaast ziet een kwart bedreigingen in het gebrek aan creativiteit en nieuwe ideeën en innovatie. Meer lezen? U kunt het hele onderzoek downloaden. Het onderzoek wordt daarnaast geanalyseerd in het van Tijdschrift voor Marketing

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in