Overslaan en naar de inhoud gaan

Twitter sluit grootste advertentie-overeenkomst tot nu toe

De deal met Publicis’ Starcom MediaVest Group (SMG) levert twitter naar verluidt enkelen honderden miljoenen, verspreid over enkele…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Daarmee krijgen klanten van SMG, zoals Procter & Gamble, Walmart, Microsoft and Coca-Cola, voorrang op het platform, toegang tot data en de mogelijkheid real-time polls te houden, meldt .

related partner content for mobile comes here

Twitters CEO Dick Costolo heeft in het verleden meermaals geroepen dat twitter een mediabedrijf is; die belofte lijkt nu gestalte te krijgen.

Uit recent onderzoek van Nielsen bleek dat een sterke correlatie bestaat tussen kijkcijfers en het aantal tweets op het ‘tweede scherm’.

Adam Bain, Twitters president of global revenue: ‘De industrie dacht ten onrechte dat er een keuze gemaakt moest worden tussen tv óf twitter. Dat is niet wat wij geloven, twitter vormt juist een brug.’

De deal betekent dat de druk zal toenemen op tv-zenders om toegang tot social media voor merken ook aan te bieden in hun advertentiepakketten.

Bain: ‘Dit laat zien hoe wij zaken willen doen. Dit is de toekomst. En die heet convergentie.’

Zie ook het opiniestuk van John Meulemans.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in