Overslaan en naar de inhoud gaan

Tros blijft publiek

De Tros heeft zich de afgelopen weken georiënteerd op een eventueel voortbestaan buiten het publieke bestel, maar de omroep wil desondanks…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat heeft voorzitter Karel van Doodewaerd bevestigd. Het Parool meldde gisteren dat de Tros ‘in het diepste geheim’ een vertrek uit het publieke bestel voorbereidt. Mediadirecteur Huib Boermans en voorzitter Karel van Doodewaerd van de Tros hebben vijf weken geleden een bezoek gebracht aan het Britse Channel 4 om zich op een commerciële toekomst te oriënteren. Uit het bestel stappen zou worden ingegeven door het feit dat de publieke omroepen jaarlijks tachtig miljoen euro moeten bezuinigen en er in de politiek geregeld stemmen opgaan om een net (Nederland 3) te schrappen. Van Doodewaerd: ‘Bij de Tros worden we daar spuugziek van. De VVD zit al jaren te etteren dat twee publieke zenders genoeg zijn. Die zouden dan alleen nog maar programma's mogen brengen die de commerciële televisie niet uitzendt. Welnu, in zo'n bestel zou de Tros zich niet meer thuis voelen’, zegt hij in Het Parool.

related partner content for mobile comes here

Maar de voorzitter meldt aan het ANP dat de Tros een publieke zender blijft. ‘Maar mocht de overheid privatisering van een zender overwegen volgens het Channel 4-model, dan zij wij bereid daarover een constructief gesprek aan te gaan.'

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in