Overslaan en naar de inhoud gaan

Overname KirchMedia mislukt

De overname van het grootste deel van het Duitse mediaconcern KirchMedia door mediamagnaat Saban is mislukt.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De Amerikaan Haim Saban heeft ervan afgezien de tv-zender ProSiebenSat1 en de filmbibliotheek over te nemen, zo staat in een verklaring die KirchMedia en Saban gisteren hebben uitgegeven.

related partner content for mobile comes here

In maart ondertekende de miljardair een principeovereenkomst voor de overname. De prijs daarvan, die niet is bekendgemaakt, zou ongeveer 2 miljard euro bedragen. Saban heeft fortuin gemaakt met tekenfilms voor kinderen op tv. Hij had volgens de Financiële Telegraaf geschiedenis kunnen schrijven door de eerste buitenlandse investeerder te worden die een groot deel van de Duitse tv-markt beheerst.

Over het mislukken van de overname werd al enige tijd gespeculeerd. In de besprekingen met de banken kwamen steeds vaker meningsverschillen naar boven. Saban zou steeds hebben geprobeerd de voorwaarden in eigen voordeel te veranderen. KirchMedia zet nu het noodplan in werking en houdt voorlopig zelf de touwtjes in handen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in