Overslaan en naar de inhoud gaan

Commerciële omroepen op 50 procent

De commerciële omroepen behaalden in week 22 opgeteld een marktaandeel van 50 procent. De publieke omroepen hadden samen 36 procent.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

HMG bleef marktleider met RTL4 (17 procent), RTL5 (4 procent) en Yorin (6 procent), SBS scoorde met zijn zenders SBS6 (13 procent), Net5 (6) en V8 (4) ook goed.
De best bekeken programma’s komen meestal wel bij de publieke omroepen vandaan. Zo ook afgelopen week:
AC Milan-Juventus, de Champions League-finale, trok met bijna 2,3 miljoen de meeste kijkers. Spoorloos (Kro) trok ruim 2,1 miljoen kijkers, gevolgd door de bekerfinale Utrecht-Feyenoord (4-1) bij SBS6 met 1,9 miljoen kijkers. Het Journaal van 20.00 uur op zondag trok 1,76 miljoen kijkers, GTST op maandag 1,71 miljoen.

related partner content for mobile comes here

De cijfers zijn afkomstig van Publieke Omroep Kijk- en Luisteronderzoek.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in