Commerciële omroepen op 50 procent
De commerciële omroepen behaalden in week 22 opgeteld een marktaandeel van 50 procent. De publieke omroepen hadden samen 36 procent.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
HMG bleef marktleider met RTL4 (17 procent), RTL5 (4 procent) en Yorin (6 procent), SBS scoorde met zijn zenders SBS6 (13 procent), Net5 (6) en V8 (4) ook goed.
De best bekeken programma’s komen meestal wel bij de publieke omroepen vandaan. Zo ook afgelopen week:
AC Milan-Juventus, de Champions League-finale, trok met bijna 2,3 miljoen de meeste kijkers. Spoorloos (Kro) trok ruim 2,1 miljoen kijkers, gevolgd door de bekerfinale Utrecht-Feyenoord (4-1) bij SBS6 met 1,9 miljoen kijkers. Het Journaal van 20.00 uur op zondag trok 1,76 miljoen kijkers, GTST op maandag 1,71 miljoen.
related partner content for mobile comes here
related partner content comes here
De cijfers zijn afkomstig van Publieke Omroep Kijk- en Luisteronderzoek.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid