Overslaan en naar de inhoud gaan

TMG wil NRC, maar redactie spartelt tegen

TMG wil naar verluidt ver gaan om NRC Media toch in te lijven. Maar de NRC-redactie wil absoluut niet onder Telegraaf-vlag terechtkomen.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Komt NRC Media dan toch in handen van Telegraaf Media Groep (TMG)? Het uitgeefconcern lijkt het meeste te willen betalen - 90 miljoen euro - voor het in maart officieel door Egeria te koop gezette NRC, zo meldde  bij de bekendmaking van de van TMG.
Hoewel er dat er sprake was van veel buitenlandse interesse in NRC, lijken er nu nog drie gegadigden te zijn: TMG, het Belgische Corelio en de NRC-redacties zelf die de lezers wil inschakelen. Maar volgens ingewijden is TMG nu toch de grootste kanshebber.

TMG heeft met grootaandeelhouder Egeria, maar haakte af omdat de investeerder een – toen - veel te hoge prijs zou vragen: rond de 118 miljoen euro (één keer de jaaromzet van 2012). Nu heeft TMG volgens ingewijden een bod van 90 miljoen euro uitgebracht. Egeria vindt dat nog te laag en dus denkt het Telegraaf-concern aan een verhoging van het bod.

Om dat te financieren zou TMG de puzzeltak Keesing willen verkopen. Daar heeft men onlangs Philip Alberdingk Thijm, de baas van andere dochter Sky Radio Group, aangesteld als directeur. Hij moet zorgen dat Keesing goed verkoopbaar wordt.

Premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in