Overslaan en naar de inhoud gaan

The Ambassadors gaat samenwerken met Final Cut

Postproductiehuis The Ambassadors haalt de gerenommeerde editors van Final Cut naar Amsterdam. Whitehouse sluit zich bij Glassworks aan.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het lijkt erop dat Amsterdam wat postproductie betreft steeds beter op de kaart staat. The Ambassadors gaat samenwerken met het gerenommeerde editbedrijf Final Cut, dat vestigingen heeft in Londen, Los Angeles en New York.

related partner content for mobile comes here

The Ambassadors werkte - na het vertrek van de bekende Nederlandse editors Mark Bechtold en Annelien van Wijnbergen (Kapsalon) - voor edit intensief samen met The Whitehouse, een ander bekend posthuis. Deze samenwerking is ten einde gekomen: The Whitehouse maakt bekend zijn krachten te bundelen met Glassworks Amsterdam en ook het pand op de Keizersgracht te betrekken.

The Ambassadors-partner Halbo van de Klaauw: ‘De deal met The Whitehouse was dat wij een junior een jaar lang bij ons in huis zouden zouden opleiden en dat wij in ruil beschikking hadden over hun a-editors. Wij hebben op die manier vier jaar lang gewerkt. The Whitehouse doet steeds meer in Amerika en de beschikbaarheid van a-editors werd minder. Wij gaan nu samenwerken met Final Cut, zij zitten in Londen en hebben ruim 20 a-editors beschikbaar. We kunnen daarmee ons werk een boost geven.’

The Ambassadors heeft twee inhouse editors: Erik Verhulst en Oscar Marmelstein. Final Cut is bekend van werk als Guinness &;Sapeurs&;, AXE &;Soulmates&;, the music video for Lily Allen&;s hit &;Our Time&;, Google &;We’re All Storytellers&; en Lurpak ‘Adventure Awaits’.

Whitehouse heeft in Glassworks Amsterdam een nieuwe samenwerkingspartner gevonden. De twee postproductiebedrijven werkten in het verleden al samen op klanten als Adidas, Samsung, EA Games en Nike. Door nu in één pand te gaan zitten en samen op te trekken hopen zij ‘het leven van klanten makkelijker te maken door een hoog niveau van VFX en CGI met het edittalent van Whitehouse te combineren.’

Glassworks COO Phil Linturn zegt dat de partnership ‘een logische en bundeling van diensten is waar bureaus en productiemaatschappijen van kunnen profiteren.’

Whitehouse managing partner, David Brixton: ‘Glassworks CEO Hector Macleod en ik zijn al heel lang vrienden. We wilden kijken of we konden samenwerken en zo onze klanten een goede creatieve oplossing te bieden.’ Beide bedrijven hebben ook in Londen een vestiging, maar daar werken ze onafhankelijk van elkaar.  

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in