Overslaan en naar de inhoud gaan

'Bij Zeeman weten ze elk winkelplezier vakkundig weg te nemen'

Het merkportret van Koen Brakenhoff - hoofd marketing van het Mauritshuis.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Geef je me favoriete merk en ik vertel je wie je bent. Deze week het merkportret van Koen Brakenhoff, Hoofd Marketing van het Mauritshuis.

related partner content for mobile comes here

Met welk merk sta je iedere ochtend op?
&;Radio 4. Bij ons thuis is het letterlijk geen dag zonder Bach. (over sterke merken gesproken, daar zouden de meeste merkgoeroes hun vingers bij aflikken).&;

Zonder welk merk kun je de deur niet uit?
&;Het antwoord is vast al eerder gegeven; mijn iPhone. Agenda, Rolodex, fotoalbum en mailbox in een. Een soort modern Zwitsers zakmes. Onmisbaar.&;

In welk merk kunnen ze je uittekenen?
&;Een dikke vette Edding. Watervast, duidelijk en onuitwisbaar. Eigenlijk alleen al voor het fantastische ;Wall of Fame&;-project.&;

Welk merk brengt je van A naar B?
&;Duitse degelijkheid: Mercedes.&;

Met welk merk ga je iedere avond naar bed?
&;Geen. Het bed is voor mij en mijn echtgenoot. Daar komt geen merk tussen.&;

Welk merk heeft je leven gered?
&;Gelukkig heb ik nog nooit in een levensbedreigende situatie verkeerd maar als het zover is: laat 007 maar uitrukken!&;

Met welk merk wil je niet gezien worden?
&;Zeeman. Weliswaar oerhollandse degelijkheid, maar de Nederlandse zuinigheid houdt wel ergens op. Winkelen moet een plezier zijn, bij Zeeman weten ze dit vakkundig weg te nemen.&;

Welk merk is jouw guilty pleasure?
&;Ladurée. Ik ben niet eens een hele erge zoetekauw maar voor de macarons van Ladurée rijd ik om. Lettterlijk. En de parfums van Lorenzo Villoresi (vooral de Piper Nigrum).&;

Welk merk is jouw geheime wapen?
&;Als ik dat verklap is het niet geheim meer…&;

Welk merk had nooit mogen bestaan?
&;Tipexx, wat een drama, vooral die roldingen. Gelukkig heeft het product zijn langste tijd gehad.&;

Van welk merk kun je alleen maar dromen?
&;Dan toch een automerk: Land Rover. Met pijn in het hart hebben wij onze cabrio Freelander de deur uit gedaan want leasen bleek geen optie. Wat een bak. (zucht)&;

Van welk merk zou je graag de rebranding doen?
&;Er zijn nog veel culturele merken waar veel eer te behalen is en waar marketing en merkbeleid onterecht een ondergeschoven kindje is. Maar voorlopig ben ik nog niet klaar bij het Mauritshuis.&;

Welk verdwenen merk mag in de reprise?
&;Tjolk. Ik dacht laatst nog aan dit drankje uit mijn jeugd. Waar is het gebleven? Failliet kan het niet zijn, gelet op de liters die ik er van gedronken heb.&;

Wat is je favoriete slogan?
&;Dit wisselt een beetje per periode van mijn leven. Op dit moment, rond de opening van het Mauritshuis is het een strofe uit een nummer van De Dijk: We zijn er nog niet maar we zijn onderweg.&;

Als Koen Brakenhoff een merk zou zijn, hoe zou je dat merk dan omschrijven?
&;Schoonheid en lef staan met stip en onderstreept op het banier van deze merkridder.&;

 

 

 

 

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in