Overslaan en naar de inhoud gaan

Amerikaans marketinginstituut geeft subsidie aan Nederlands onderzoek

Anne-Madeleine Kranzbühler krijgt 9400 dollar van het Amerikaanse Marketing Science Institute (MSI) voor onderzoek naar Customer…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Kranzbühler promoveert in een traject waarin de VU en VODW gezamenlijk onderzoek doen naar marketingleadershipvraagstukken. De 2 partijen hebben zich daartoe verenigd in het Center for Marketing Leadership (C4ML).

related partner content for mobile comes here

Het onderzoek heeft als titel “Moments that matter: The impact of online social interaction on the customer journey” en analyseert de rol van sociale interactieplatformen in de klantreis.

Bedrijven bieden steeds vaker hun klanten zulke platformen als extra service. Vaak gebruiken bedrijven hierbij subjectieve beoordelingen van klanten, maar ook objectieve beoordelingen van experts.

Tot op heden is echter onbekend hoe en in welke mate het gebruik van subjectieve en objectieve beoordelingen in dergelijke platformen de customer experience beïnvloedt, aldus de onderzoeker.

Kranzbühler zoekt antwoord op de vraag hoe de gelijktijdige presentie van subjectieve en objectieve beoordelingen de besluitvorming van klanten beïnvloedt. Om daarnaast ook te bepalen hoe het gebruik van dergelijke platformen de customer experience in zijn totaliteit en de evaluatie van de organisatie beïnvloedt.

Het onderzoek is opgezet in nauwe samenwerking met zorgverzekeraar Coöperatie VGZ. In een aantal experimenten en een veldstudie wordt het effect onderzocht van beoordelingen van klanten en experts over medische kwaliteit op de klantervaring met de verzekeraar.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in