Overslaan en naar de inhoud gaan

Tevredenheid over kredietverleners gemiddeld hoog

De gemiddelde tevredenheid over kredietverleners bij de Nederlandse consument is vrij hoog. Het ge-middelde cijfer is 7,3; een kwart is…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Van de 330.000 onderzochte huishoudens twijfelen 91.000 huishoudens of zij nu opnieuw zou kiezen voor dezelfde kredietverlener.

related partner content for mobile comes here

De belangrijkste redenen van ontevredenheid zijn, in eerste instantie, foutieve of gebrekkige voorlichting door de kredietverlener, het niet nakomen van afspraken en een hoge rente ofwel hoge maandelijkse las-ten. Daarnaast is een klein gedeelte ontevreden over de service en de klantvriendelijkheid van de krediet-verlener.

Consumenten die een hoog rapportcijfer geven, zijn vooral tevreden over de service, klantvriendelijkheid en flexibiliteit. Ook worden genoemd de informatievoorziening, deskundigheid en de snelheid van hande-len van de kredietverlener.

Uit het onderzoek blijkt verder dat in de periode april 2002 tot en met april 2003 gemiddeld 12.000 euro is geleend, tegen een rentepercentage van gemiddeld 7,5%. De gemiddelde looptijd van de leningen be-draagt zes jaar.

Het onderzoek is gehouden onder een representatieve steekproef die een persoonlijke lening of doorlo-pend krediet hebben afgesloten in de periode april 2002 tot en met april 2003.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in