
Het tv-journaal blijkt het beste te scoren. De info- en entertainmentsprogramma's spelen optelevisie een ondersteunende rol. Dergelijke programma's zijn goed om te duiden wie de mens isachter de politicus, aldus hoofddocent politieke marketing prof.dr. Frank Thevissen. Vooralvrouwen en jongeren halen vaak hun enige politieke informatie uit entertainmentprogramma's.
De redactionele media hebben bijna volledig de rol overgenomen van de eigen campagnes vande politieke partijen. Alleen de partijcongressen dienen nog enigszins als informatiekanaal voorkiezers. Boeken van politici krijgen amper waardering.
Vacatures
Communicatiemedewerker
AVROTROSProduct Marketing Manager EMEA
Legrand AV Netherlands BVOnline Advertising Consultant (NL)
VONQAlgemene conclusie is dat "de politieke communicatie niet beantwoordt aan de normen van decommerciële marketing", concluderen de onderzoekers uit de navraag onder 4000 Vlamingen inde aanloop naar de Belgische verkiezingen in mei 2003. (ANP)
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee