Overslaan en naar de inhoud gaan

Televisie belangrijkste informatiebron over politiek

Informatieprogramma's op televisie zijn veruit de belangrijkste bron van informatie over de plannen van politici. Daarna volgen de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het tv-journaal blijkt het beste te scoren. De info- en entertainmentsprogramma's spelen optelevisie een ondersteunende rol. Dergelijke programma's zijn goed om te duiden wie de mens isachter de politicus, aldus hoofddocent politieke marketing prof.dr. Frank Thevissen. Vooralvrouwen en jongeren halen vaak hun enige politieke informatie uit entertainmentprogramma's.

related partner content for mobile comes here

De redactionele media hebben bijna volledig de rol overgenomen van de eigen campagnes vande politieke partijen. Alleen de partijcongressen dienen nog enigszins als informatiekanaal voorkiezers. Boeken van politici krijgen amper waardering.

Algemene conclusie is dat "de politieke communicatie niet beantwoordt aan de normen van decommerciële marketing", concluderen de onderzoekers uit de navraag onder 4000 Vlamingen inde aanloop naar de Belgische verkiezingen in mei 2003. (ANP)

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in