Overslaan en naar de inhoud gaan

Tablet first design voor Houthoff Buruma's 'Het Grote Gesprek'

Solliciteren bij een advocatenkantoor is voor een rechtenstudent een enorme stap. Met 'Het Grote Gesprek' worden voor het eerst de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het Grote Gesprek geeft sollicitanten talloze tips hoe je je als sollicitant het beste kunt voorbereiden, van kledingadvies en vragen die je kan stellen, tot aan bepaalde tests die je kan oefenen.

related partner content for mobile comes here

Goede vergelijking
Florine Keijzer, senior recruiter bij Houthoff Buruma: “Sollicitanten willen zich natuurlijk zo goed mogelijk voorbereiden op zo'n gesprek, maar tot op heden ontbrak het aan een goede vergelijking. Hoe beter de student is voorbereid, des te beter verloopt het grote gesprek. Een win-win situatie voor beide partijen.” Het advocatenkantoor zet zelf in op een vernieuwde en snelle sollicitatieprocedure, waarbij de student binnen één dag hoort of hij een aanbod krijgt. De andere advocatenkantoren zijn Allen & Overy, De Brauw, Clifford Chance, Loyens Loeff, NautaDutilh en Stibbe.

Creatieve aanpak
Voor het uiterlijk van de site werd gezocht naar een manier om de 7 kantoren en procedures goed naast elkaar te zetten. Dit bleek de beste vorm om het verhaal over te brengen, met verdiepingen in de kantoren die symbool staan voor de stappen in het sollicitatieproces. "Elke kamer heeft zijn eigen verhaal en uiterlijk gekregen. Eerst fotografeerden we de modellen, daarna plaatsen we die in een 3D omgeving, daarna hebben we de styling en collage gedaan en tot slot de schaduwen en grading. We hebben echt veel tijd gestopt in de illustraties en art direction van het geheel."

Tablet-first design
Er werd gekozen voor een tablet-first benadering: de vormgeving voor tablet werd bepalend voor gehele vormgeving. De site is geheel in HTML5 ontworpen, waarbij continu gezocht wordt naar de mooiste weergave in combinatie met de kleinste laadtijd. Bureau verzorgde de digitale productie van de website. Voor de soundloops onder de site werd gewerkt met Music Skeleton., Massive Music maakte de muziek onder de introanimatie.

Nieuwe manier van werken
Anders dan gebruikelijk werd deze opdracht niet uitgevoerd door een bureau, maar door een klein team professionals: Ruby Lemm was de verbindende schakel (tussen klant, de creatieven en derden), Taco Zuidema verzorgde concept en art direction, Huib Maaskant concept, copy en regie van de videoproducties en Maarten Versteege het design en artwork. Taco Zuidema: "Het was geweldig van de klant het vertrouwen te krijgen en dit ook waar te mogen maken. We zijn erg trots op dit resultaat."
Credits
Opdrachtgever: Houthoff Buruma
Hoofdaannemer : Ruby Lemm ( Ruby’s Glue)
Concept / Art direction: Taco Zuidema
Concept / Copy: Huib Maaskant
Design / Artwork: Maarten Versteege
Digitale productie:

Verantwoordelijk bij de klant: Florine Keijzer, Eline van de Kreeke
Editing : Andrew Crawford Third Eye Amsterdam
Artwork: Fulco Smit Roeters (Artbox)
Artwork : Theo Aartsma (Artbox)
Sounddesign : Pieter Straatman (Music Skeleton
Muziek introanimatie: Joep Beving (Massive Music)

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in